• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Springsteen
    medistra: jag hade foglossning som oxå blev bättre under sista tiden.. men kom tillbaka när han kom ut.. huvudet hade ju stabiliserat bäcknet och när han kom ut så var de ju inget stabilt längre.. Hormonerna gör ju att bäcknet luckras upp och behöver ju tid att stabilisera sig igen efter förlossningen... men nu har de ordnat till sig igen ganska bra...  BM rekommenderade mig att fortsätta använda bältet (om du hade nåt?)

Vi har fått sova bra inatt med!!!! är sååå glad över det!!!
  • medistra

Springsteen: Ah, ja det låter ju som en rimlig förklaring, jo, jag har bältet kvar men är så otroligt less på det där bältet, men jag antar att jag får lov att använda det ett tag till då

Hur är det annars med lilla Vilmer?
    Loke mår prima men äter som en häst, vilket i och för sig är jättebra så jag ska inte klaga, önskar bara att han inte ville äta hela nätterna bara
    Kul att du får sova på nätterna, äter han inte alls på nätterna?

• Springsteen
    Medistra: Visst äter han på nätterna.. Fast inte så mycket (tar igen de på dagarna ) Har vaknat 3:15 de sista nätterna och äter då ca 45min.. så punktlig är han sen  vaknar han vid  7 snåret o vill ha mer.. sen är det ungefär varannan timme (eller varje.. ) resten av dygnet... Lite oftare på eftermiddagen.. fick in hur  man ligger o ammar i natt.. inte fått till de tidigare.. och de var oxå väldigt skönt!!!! Så då kunde jag halvslumra o han sa till när de var dags att byta Annars mår han bra!!! Väldigt gasig dock...
  • lillälva

Hoppas ni mår bra och får en trevlig lunch imorgon! Själv tog det ett litet tag för mig att fatta att denna tråd hade öppnat

• lillälva

Lägger in oss på listan oxå:

2006:

Augusti
    Thullan: BF 28/8, Fick en dotter, Wilma 22/8

September
    Pärlan81 son född -04, dotter född 29/9

Oktober
    Miidori: BF 5/10,Fick en dotter,Tindra 8/10
    bebis i oktober: BF 7/10, fick en dotter, Ebba, 11/10
    Jomi: BF 17/11 Fick en dotter Wilma 31/10
    Lillälva: BF 28/10, fick en dotter, Alicia 31/10

November
    Tintan: BF 26/11,fick 2 döttrar Emilia & Michelle 15/11,son född 2003 Benjamin
    gravisen BF 31/10, fick en son 15/11,, en dotter fött 04
    LillaFrö: BF 24/11, fick en son, Wilmer, 23/11
    Blondie68: Bf 24/11, en dotter vart det, Louise

December
    MN72: BF 29/12, son född 98 väntar ivrigt
    Ankie: BF 6/12, fick en dotter (Tyra) 16/12

2007:

Januari
    Springsteen: BF 3/1 Fick en Wilmer 5/1
    medistra: BF 7/1, son född 05
    Ozzie: BF 10/1, Dotter född 05, Fick en son 7/1
    Kottten: BF 28/1, döttrar födda -97 och -02

Februari:
    Castle: BF 2/2, första barnet
    MELIM: BF 12/2, första barnet

Mars:
    Stina84: BF 5/3, första barnet

April
    Counterfeit, bf 7/4

September:
    Småbarnsliv, bf 12/9

• wolfeye

hejsan
    får man va med här?är en 21 årig sprallig tjej som nu väntar mitt tredje barn

/Linda
  • Castle

Hej på er

Jag kommer tyvärr inte på lunchen imorgon. JAg är på väg att bli riktigt förkyld och har ont både i halsen och i öronen.
    Jag vill inte utsätta era småttingar för virus så jag håller mig borta imorgon. Känner mig lite halvhängig, hoppas bara jag blir frisk innan det är dags att föda :-/ Inte kul att må så här under en förlossning kanske.

HA det så kul imorgon ni andra / Vi ses

• Pärlan81

DEFY: Klart du får Välkommen!!!!

Angående foglossning så hade jag det hela grav med sonen nästan, hade det till o fårn 1 år efter. Så länge kan det hålla på. NU har jag inte kännt av det så mycket sen dottern föddes. Gick ju hem ganksa tidigt från jobbet o det hjälpte jättemycket!!!

• Thullan

DEFY: Välkommen!!
    Castle: Krya på dig.

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping