• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Pärlan81

Hej hopp!

Ska med göra håret nu, behöver verklgien lite uppfräshning!
    Jag går på Salong Claes vid Hovrättstorget, ho jag har är så bra! Mitt hår har blivit perfa varje gång.
    Är det nån som tappar mycket hår nu när ni ammar?

Fy jag tappar som bara den men jag har lite att ta ifrån som tur är! Tappade hår när jag ammade sonen med.

Hoppas också det blir ny fika / lunch snart så kommer jag med! Skojsigt!

Ha det gott!

Kram kram

• Miidori

Godmorgon allihopa hoppas att allt är bra med er...jag vaknade sent idag :P..brukar alltid vara uppe vid 8 nu förtiden..aja..men skönt att få sova lite oxå! KRAM

• medistra

oj, märks att man inte varit inne på ett tag, hur mycket som helst att läsa ikapp ju

man har ju inte riktigt samma tid att sitta här som innan

Loke växer och mår bra, är 2 veckor på fredag, han äter, bajsar och sover, skriker inte så himla mycket faktiskt och det är skönt, men han äter, äter och äter, varje amning tar ca 1-2 timmar för han äter i ca 10 minuter, sover sedan 10, vaknar och äter i 10 minuter till, sover i 10 osv osv, så håller det på, lite opraktiskt bara när man har en 1½- åring att aktivera och jaga efter, men jag har blivit en hejare på att springa runt och göra allt annat med Loke hängande som en liten igel vid bröstet

till er som haft foglossning under graviditeten: kände ni även av den efter förlossningen?

jag hade en hel del foglossning mellan v.23-35, de sista veckorna av graviditeten blev det faktiskt bättre och jag kände nästan inget alls precis i slutet, men nu känns det som att foglossningen har kommit tillbaka, är det möjligt??

är det någon mer som haft det så och hur lång tid tog det i så fall innan foglossningen gick över?

• Thullan

Pärlan81: Jag tappar oxå massa hår, blir nog skallig snart Mina hår är överallt här hemma.

• Counterfeit

Pärlan81 & Thullan: Jag tappade också otroligt mycket hår när Simon var 2-3 månader, det låg hårstrån överallt! Men det är ingen fara, man blir inte skallig, det är väl överskottshår som faller bort?  Det går över...

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • Kottten

tänkte bara kika in som hastigast o säga hej! Sitter på bibblan igen för de har fortfaarande inte kopplat in brebandet efter flytten!!!!!!! Vi har varit utan både telefon o bredband sen 25 dec nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja får en del att läsa ikapp sen märker ja. Kul att de skrivs här så ja har nåt att göra sen... hihi...

• jomi

Medistra:
    Jag hade foglossning sen v.9 under min graviditet... den blev bättre på slutet!
    Nu efter förlossning har jag haft lika ont av den som i början, inte alls skoj men det blir stegvis bättre...det är ju 11veckor sen Wilma kom och jag har fortfarande ont!

Ang.hår så sa min frisör att det är jätte vanligt att tappa mycket hår när man ammar..tänk på det om ni har planer på att klippa upp håret eller tunna ut det

Hoppas ni får en go lunch i morgon själv så ska jag jobba ett par timmar!

• shqiperi82

Hej! Någon som ska föda kring den 28:e Januari??? Vanligt eller kejsarsnitt?! Skriv gärna.

• Micki83

jag tappade massa hår första sex månaderna. nu har det slutat som tur är. men mitt hår är betydligt tunnare än innan. tur att jag hafe mkt innan då men man undrar ju hur det ska se ut ifall jag får fler barn.... hoppas det hinner växa till sig tills dess Räcka ut tungan

♥Alma♥ 060601
  • medistra

jomi: synd att du har haft ont så länge som i 11 veckor, usch, hoppas verkligen att jag slipper ha ont så länge
    hade ingen aning om att man kunde ha foglossning EFTER sin graviditet, undrar vad det beror på egentligen?
    foglossning UNDER graviditeten beror ju på att kroppen producerar ett hormon- relaxin- som ska mjuka upp i fogarna i bäckenet så att det ska bli mer flexibelt inför förlossningen, men varför får man foglossning efteråt?
    det får jag nog lov att kolla upp, vetgirig som man är

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping