• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Pärlan81

Kan inte på mån  kan ni inte ändra datum? Kan ju aldrig hänga med! Ska ha hemma Zack från dagis o så kommer det någrakompisar den dagen!

*Suckar*

Hade kunnat vilken dag som helst annars...

• MN72

Lägger in Emils födelsedatum på listan

2006:

Augusti
    Thullan: BF 28/8, Fick en dotter, Wilma 22/8

September
    Pärlan81 son född -04, dotter född 29/9

Oktober
    Miidori: BF 5/10,Fick en dotter,Tindra 8/10
    bebis i oktober: BF 7/10, fick en dotter, Ebba, 11/10
    Jomi: BF 17/11 Fick en dotter Wilma 31/10
    Lillälva: BF 28/10, fick en dotter, Alicia 31/10

November
    Tintan: BF 26/11,fick 2 döttrar Emilia & Michelle 15/11,son född 2003 Benjamin
    gravisen BF 31/10, fick en son 15/11,, en dotter fött 04
    LillaFrö: BF 24/11, fick en son, Wilmer, 23/11
    Blondie68: Bf 24/11, en dotter vart det, Louise

December
    MN72: BF 29/12, son född 98, fick en son 10/1
    Ankie: BF 6/12, fick en dotter (Tyra) 16/12

2007:

Januari
    Springsteen: BF 3/1 Fick en Wilmer 5/1
    medistra: BF 7/1, Lukas född 05, fick en Loke 5/1
    Ozzie: BF 10/1, Dotter född 05, Fick en son 7/1
    Kottten: BF 28/1, döttrar födda -97 och -02

Februari:
    Castle: BF 2/2, första barnet
    MELIM: BF 12/2, första barnet

Mars:
    Stina84: BF 5/3, första barnet

April
    Counterfeit, bf 7/4

September:
    Småbarnsliv, bf 12/9

• MN72

Hej!
    Vid återbesöket på BB-hemvård i lördags visade det sig att Emil inte alls ätit så duktigt som han borde. Istället hade han gått ner mer än 10%. Nu ger vi honom lite tillägg efter varje amning.

Dessutom var mitt blodtryck högre än det var vid förlossningen, så de la in oss över helgen. Nu är vi hemma igen sen i måndags. Väl hemma igen fick jag inflamation i bröstet. Åkte till amningsmottagningen och fick penicilin. Vi kämpar på med amningen och när den inte fungerar får jag pumpa istället.

Jag har inte känt av min foglossning sedan förlossningen. Har tagit en promenad idag och det gick bra.

Melim: Jag har haft TENS vid båda mina förlossningar och tyckt att det har varit jätte bra. Bra att veta är att man måste ta bort den om dom sätter skalpelektrod på barnet.

• stina84

Hej alla!
    Jag skriver ju inte så mycket här men jag hänger med rätt bra ändå
    Ni pratade lite om smärtlindring åså tidigare och jag funderar själv väldigt mycket på ediduralen..ni som använt den vad har ni för uppfattning om den?? Både negativvt o possitivt

• Miidori

Edan tog jag men jag hade ingen nytta av den, för efter den var satt kom krystvärkarna, och efter 21 minuter var hon ute..hihi..

• Thullan

Angående fikat så kan jag bara måndag eftersom jag ha massa med flytt o bvc nästa vecka. På tisdag kommer min säng på fm oxå.

• Tintan

Stina84: Med sonen tog jag den aldrig, men denna gången fick jag den när jag var öppen ca 4cm och jisses vad underbart det var,sov mellan 16.00-20.00 och sen var jag öppen 10cm så för mig funkade den galant verkligen,hade aldrig rett ut värkarna i ryggen annars.
    Den gjorde inte ont att få heller.

Ska vi ta fikan onsdagen den 24/1 istället så kan ju pärlan hänga på med eller vad säger ni?
    På Tisdag ska jag nämligen på samtal på bvc.

MN72:vad jobbigt för er, hoppas att det vänder snart.

Gravisen: Håller tummarna för att ni får huset.

Thullan:Vore trevligt att komma på en fika.

Sen när vi med har flyttat så kanske vi ska göra som i den privata mammatråden,ha en dag man träffas hemma hos nån det vore ju trevligt eller vad säger ni?

Kom nyss hem nu efter en dag på Ikea och så var vi inne en sväng på 1klass hittade en hel del kläder till tjejerna faktiskt och billigt var det ju med 
    Men nu började det bli utplockat.

Kram på er alla 

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Miidori

Måndag passar mig bättre än onsdag, så som det ser ut nu...

• Miidori

min syster fyller år på onsdag, så jag ska fira henne och förbereda lite o så :/

• Tintan

Ja jag kan också på måndag...jag kommer i vilket fall,ska bli så skoj att hänga på er och se alla söta barn
    Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping