Inlägg från: Tinkerbelle |Visa alla inlägg
  • Tinkerbelle

BIM v. 7

Vet inte om detta stillar era funderingar, men luteal-fasen (ÄL till mens) är konstant. Däremot kan tiden mellan mens och ÄL variera. Har själv inte helt koll på min luteal-fas längd men hoppas jag kommer få det med stickorna nu!

• Tinkerbelle

Snöhästen - tack för en UNDERBAR lista!!! Känns som om man borde gå igenom fler för att säkra statistiken... (Menar INTE att du ska göra det). Känns bra att det är ungefär 50/50 på samtliga symptom! Då kan allt vara graviditet, eller inte. Lite lotteri!!!!

Sofis - även om du kanske inte läser detta vill jag bara sända massor av kramar till dig!!!! Kan inte förstå hur det känns men jag hoppas verkligen att ni löser allt på ett fint oh bra sätt! *kramar*

Karollo - måste kännas härligt att få se en ÄL och även få bekräftat att du har sen sådan! Hoppas att det går lättare för er nu när ni vet när ÄL inträffar. Skulle ni inte lyckas nu är det ju bara att räkna dagarna fram till BIM så vet du hur lång lutealfas du har! Men jag hoppas att ni får plus nu!!!

Själv är det jobb och jobb och jobb som gäller nu.... Smiter i och för sig in här så ofta jag inte borde! Varför ska det vara så mycket jobb med en humanitär intervention. Kan inte alla bara enas?
    Symptomen jag har är faktiskt bara trötthet, luddig i huvudet liksom. Nästäppa fast utan snor, bara torr och tämpt. Och väldigt sparsamma stickningar i livmodern. Kommer så sällan så det är knappt ngt att tala om. Så var det lilla här! Vid PMS brukar mina bröst bli fylliga och lite spända ganska tidigt, började redan vid BIM -10/9 sist. Idag BIM -7!!!! Bara en vecka kvar!!!!

• Tinkerbelle

Känner igen det där med att vara nervös och orolig för att ha missat ÄL. Hur man än tänker så smyger den sig på. Väldigt mycket den här månaden, fast ändå är jag säker på att vi fick till det i samband med ÄL! När tankarna kommer brukar jag tänka att spermierna trots allt kan leva upp till 5-7 dagar i gynsam miljö. Har man bara fått till det runt ÄL så är ju miljön gynsam och alltså finns chansen! Det är absolut ingenting som säger att man måste göka på ÄL-dagen för att lyckas!!!

Drömde föresten i natt att jag pussade!!!! Var tvungen att testa två gånger för att verkligen vara säker! Tänk till och med i drömen tror man inte på att det kan hända. Sen visade jag min sambo båda testen och han blev så ruskigt glad. Fattade inte först att det var sant... Underbart dröm!!!!
    Någon annan som drömt att ni plussat?

• Tinkerbelle

Varför kan inte ACO träffa den där lilla plattann i stående skjutning???????? Klant att bomma två i båda stående.....

Blev visst en paus med datorn framför skidskyttet också!

• Tinkerbelle

Vilka härliga drömmar vi har!
    Vi fick hem vår nya säng idag. En riktig föräldra-säng tyckte min sambo!!! Man bara smälter när de säger så ju!

Har föresten hittat små bebistofflor jag vill köpa när jag väl plussat i en liten affär i Åre. Så söta!!!! Ser ut som små djur, tex kossor, eller kaniner. Vill ha!!! Hoppas vi åker upp i helgen som vi tänkt....

• Tinkerbelle

Hej allihopa!

Trevliga symptom ni verkar ha!!! Låter ju lovande det här. Det är så man blir lite glad att läsa om alla här och känner att fler väntar på samma sak nästa vecka. Hoppas att vi får bättre statistik nu än vad början på året givit FL!!!

Kramar till dig vice99, skönt att du har så härligt humör, och nattis!!!

Snart nattis här också! I vår nya stora, höga säng!

• Tinkerbelle

Yes, Masqito! Det är en rätt go känsla! BIM-7, men om en timme, BIM-6......

(Alternativt BIM-6, och snart BIM-5. Är lite osäker på min exakta BIM-dag )

• Tinkerbelle

Godmorgon allihop!

Ny dag, nya krämpor! Hoppas helgen kommer snart för allihop.

Känner ingenting mer än att jag är grymt förstoppad i magen. Men det brukar tydligen inte komma förren senare i en grav så det är väl bara magen som ballar ur nu.... Vill ju också ha ont i brösten nu!

• Tinkerbelle

Ise74 - ja, det är ju synd att man måste jobba vid datorn och att man måste vara uppkopplad på nätet samtidigt... Blir ju tyvärr mer tid här just nu än vid de sidor jag BÖR vara!

• Tinkerbelle

Yrrepyrr - vi har kallt här med! Men nu bara -20 faktiskt, hade som er igår.... Men jag fryser så jag går åt! Jag drar upp elementen och min sambo drar ner dem. Tydligen är det varmt här inne, men jag fryser!!!

Svar på tråden BIM v. 7