Inlägg från: Tinkerbelle |Visa alla inlägg
  • Tinkerbelle

BIM v. 7

Just det hur funkar det här med koffein?????
    Tycker att man läser så mycket olika så man blir snurrig... Men visst är thé bättre än kaffe, och grönt bättre än svart och rött bättre än grönt????? Synd att jag inte är ett fan av rött thé. Har nog också läst att örtthéer är bäst av allt. Men i så fall, vilket örtthé? Finns ju så många olika...

Stil07 - det är nog många här som är smått colaberoende. Själv kan jag få riktiga sug. Men det är mest efter kolsyran. Hade en kompis när jag pluggade som var rejält beroende av cola light. Hon drack ca 2 liter per dag. Men hon gav sig sjutton på att klara det, trappade ner långsamt och tillät sig inte att köpa det. Tror hon började dricka kolsyrat vatten och lättdryck i en övergångsperiod. Håller tummarna för att du får ner konsumtionen lite!

• Tinkerbelle

Trist Stil07. Hoppas att det inte är så! Naturen är inte alltid direkt med oss när vi drömmer om en bebis. Förkylningar hitan och ditan. Klart man inte känner sig så sexig då. Lite imponerad av dig Precious Alva! Tur att det inte ngt oangenämt man "tvingar" sig till. Här är det inte roligare än att min käre sambo jobbat för mycket ett tag så hans lust nästan varit på noll. Hoppas på bättring idag när det värsta i projektet är över... Får bli ordentligt med mys idag ocg imorgon på förmiddagen!
    Tror jag börjar få lite ÄL känningar nu. Börjar strama i äggstockarna men det tyder på att det är några dagar kvar för mig. Och godis och pizza suget är klart här.... Vilket verkligen är ett ÄL-tecken för mig, trist bara att det sitter i ganska många dar. Lite jobbigt och inte bra att vara småsugen på onyttigheter ju! Ska åka och handla nu till ikväll, får bli lite mycket lördagsgodis också!!!

• Tinkerbelle

Först stickan avklarad.... Ack så svagt rosa! Skönt!!!! Sambon fort till Stockholm tidigt i morses Så nu är man gräsänka... Undrar vad jag ska hitta på tills han kommer hem... Förslag någon???
    Ska ge mig ut på en låååång skön promenad nu i solen. Synd att det är så kallt bara!

• Tinkerbelle

Tack för förslagen tjejjor! Låter oerhört avkopplande så det blir nog det imorgon. Hade jag haft min kamera så hade jag fotat, gillar också det. Siktar in mig på bra böcker framför brasan med en godispåse ikväll. Sen kan man ju laga något extra gott också... Baka tycker jag är rogivande, funderar på om jag skulle baka bullar imorgon...
    De första dagarna kommer nog bli mysiga! Sen finns ju alltid ni här och håller sällskap! Tack för det!!!! (Håller med Stil07, ni är mina bästa hemliga vänner oxså!)

• Tinkerbelle

Hihi, lika teknisk som mig Yrrepyrr

Har konstaterat en sak nu. ÄL-tester är mycket roligare än grav-tester, för här får man ju ett streck!!!! Men det är nog också det här som är vägen in i tungt testberoende.....

• Tinkerbelle

Minxy - oerhårt dåligt av dem!!!! Borde ju vara mer måna om sin kunder än så!

Stil07 - du kan byta karl med mig! Han VILL att jag ska testa
    Och ja, tempen ökar efter ägglossning. För att spåra ägglossning skall tempen legat högre minst tre dar i rad. Och tempökningen ska vara minst 0.2 grader över genomsnittet för de senaste 6 dagarna. Alltså, när du ser en ökning som hållt i sig tre dar i rad så ska den ligga 0.2 högre än genomsnittet för de senaste 6 dagarna.
    Superpedagogen var framme..... NOT!

• Tinkerbelle

SKIIIIIITTTTT!!!!!!!!!

Super-positivt ÄL-test..... Sambon kommer hem först på onsdag trode han!!!! Borde tvinga hem honom nu.... Om det är positivt imorgon också, när är ägglossning då?????

Blir :--[ !!!!!!!!!

• Tinkerbelle

Tack allihopa! Ni är underbara, sitter här och biter på naglarna. Fick utslag kl 12.35 idag så nu räknar jag timmar hit och dit... Hur länge sedan var det vi hade sex, hur länge lever spermier, hur länge innan ägget släpper och hur länge innan han kommer hem!!! 24-48 h står det på mina. Sambon min fick ialla fall lite panik han med! Men vi mös ju i lördagsnatt innan han åkte.
    Jag blev rätt chokad över att det var positivt för jag brukar ha mycket ÄL-känningar men nu har det varit väldigt lugnt. Ska testa imorgon med för att se hur det hela utvecklar sig.... Enda gången jag VILLE att ÄL skulle vara sen...

Yrrepyrr - låter som en stålande bra terapi! Var inne på stan med svärmor nyss och tittade på bebiskläder och pyttesmå skor..... Värker ju inte lite i kroppen nu.....

• Tinkerbelle

Nej, vi har bestämmt att hålla våra försök hemliga. Både (förhoppningsvis) blivande mormor och farmor har bebisfeber... Men vi kommer nog berätta rätt snabbt för de närmaste när vi lyckats! Känns bättre om de vet om allt om det skulle bli fel... (Ryser bara vid tanken...)

Yrrepyrr - jag håller helt klart med Hyacinth!

Svar på tråden BIM v. 7