Inlägg från: Tinkerbelle |Visa alla inlägg
  • Tinkerbelle

Hej Fluffmoln!
    Nja, det är nog inte så mycket mens-dep här. Mer deppning i allmänhet. Är inne i en saknar-kompisar-fika-spontana-påhälsningar-depp. Flyttade i höstas till ny stad eller snarare landet och har inte lärt känna så många här än. Så det här depp-perioderna kommer. Kanske utlöste mensen deppigheten...

Attans, ville ju sätta depp-prägel på tråden nu! Har ingen lite roliga ÄL-nyheter att komma med snart!!!!!

Eller något annat roligt som händer hos er andra?

• Tinkerbelle

Fluffmoln - ja det kan man säga. Mina kompisar finns i Skara och skåne, men främst i Uppsala/Stockholm. Själv har jag hamnat i Östersund... Man tänker inte på att de glömmer en själv så fort! De har ju kvar allting. Och det är som du säger svårt att bygga upp ny vänskap. Den grundas ju på speciella omständigheter. Änså länge har jag inte mer än väldigt ytligt bekanta här. Tyvärr.
    Det kommer väl, men just nu händer det så mcket på alla fronter att man saknar det gamla kompisgänget!

• Tinkerbelle

Åhhh!!!!

Härligt!!! Hoppas verkligen att det tar sig den här gången för dig!

Och jättegrattis till fem-årsdagen!!! (vi firade lite mer modesta 1 år i måndags)

• Tinkerbelle

Samma här!!! Annars hade jag aldrig hamnat här uppe!!!

Minxy - det kommer gå fortare än du anar! Det är vad jag inbillar mig i alla fall...

• Tinkerbelle

Rödis verkar sluta tidigt!!!!

Bra dag! Iskallt här -22 grader.... Ska baka lite cheesecake och bjuda på fika i eftermiddag. Har världens bästa recept på det, marmorerad vanilj och choklad. Gotti!!!

Förhoppningsvis kommer stickorna i morgon, sen är vi snart back in buisness tjejor! Inte långt kvar tills våra ÄL börjar droppa in nu....

Kramar och ha en fin söndag!

• Tinkerbelle

Mysigt att ni också får lite snö! Mamma o pappa var glada då det snöade i Skara i går. Här i Östersund blev det varmare i eftermiddags, bara -11. Men nu sjunker det igen....

Snart ger sig tanten av!

• Tinkerbelle

Hmmm, sitter och fyller idagarna i mitt tempschema, upptäckte att dag 28 för mig där är den 13:e (och dag 27 då den 12:e, hade 27 dagars cyklers tills förra månaden).
    Tänkte bara höra med er lite nu... Tanten kom inte på besök förrens sent, mycket sent på kvällen den 17:e, ska jag räkna det som dag 1 då, eller bör jag flytta fram allt en dag? Man ska väl räkna första blödningsdagen i cykeln? Eller hur?
    Lite förvirrande det här!
    Jag gör nog så att jag står kvar den 14:e, eftersom jag började blöda så sent, men räknar ändå den 17:e som dag ett. Med reservation att allt är förskjutet en dag...

Hur skulle ni räkna? Mest med tanke på ÄL...

• Tinkerbelle

Haha Cattis82, det var riktigt kul!!! Jag gör nog nästan som du, jag räknar den 17:e som dag ett, det blödde ju trots allt... Men kollar upp om allt förskjuts lite, har en känsla av att det kommer göra det. (Är lite nojig nu för ÄL antingen kommer vara den 30:e, 31:a eller 1:a och min sambo kommer hem den 30:e... Ska kolla med stickor men vill ändå veta hur jag bör räkna för att det ska bli rätt i framtiden). SÅÅÅÅÅ, sista gången jag tjatade om det!!!!

Snart tantfri ialla fall!!!

Svar på tråden BIM v. 7