• Sofis

BIM v. 7

Måste kila nu, vi hörs sen!

• Sofis

Välkommen tillbaka Tinkerbelle Jo det har skrivits en hel del under helgen, jag har typp bot på FL

• Sofis

hehe kom precis hem från jobbet, har jobbat 10 timmar idag, mår piss och känner mig allmänt förbannad, så du får ursäkta den taskiga stavningen!

• Sofis

Tinkerbelle: hehe inget har hänt på jobbet, det är bara det att jag mår så dåligt, ont i magen, illamående och så där... jag har ett tungt och slitigt jobb och när jag satt där på jobbet så blev allt bara för mycket för mig, de senaste dagarna har humöret lekt berg och dalbarna... jag antar att det är för att jag känner mig så stressad över hela situationen.... vad kul att det var bra i Åre förresten

• Sofis

Suziesuze: ok... ja det är ju lite konstigt i såna fall att jag mår som jag gör... måste vara väldigt skenis...

• Sofis

Suziesuze: verkar vara folk som inte håller med dig dock... denna info hämtade jag från gravid.se: Du är i vecka 1-3

Ägglossningen har skett och ett ägg är på väg upp längs den ena av de två och äggledarna till livmodern. Vanligtvis sker detta 12 ? 16 dagar före nästa menstruation. Slidsekretet är tunnare och mer genomskinligt i det här skedet, för att underlätta spermiernas färd mot ägget. En del kvinnor kan till och med få lite ont vid ägglossning. En av de miljontals spermier som tömts ut har befruktat ägget när det befann sig i äggledaren.

Barnet är en anhopning av celler vilka förökar sig snabbt medan de fortsätter sin färd genom äggledaren. Unika celler, vilka ska bli ert barn.

Redan nu kan du känna ömmande bröst, illamående och molvärk i magen liknande de som många kvinnor känner före menstruationen. Din graviditet dateras från första dagen av din senaste menstruation. I normalfallet varar en graviditet i ca 280 dagar eller 40 veckor. Vissa kvinnor känner att de är gravida redan kort efter befruktningen, innan nästa menstruation har uteblivit.

Du kanske inte ska vara så jättesäker på din sak ändå!

• Sofis

Yrrepyrr: Godmorgon! Jag kan tyvärr inte yttra mig om en temperaturhöjning, men däremot så vet jag att jag själv har varit väldigt varm de senaste dagarna. Jag vet inte var vår febertermometer är så jag kan inte kolla, men som sagt jag har har svettats väldigt mycket...så det kanske finns en möjlighet att du har en liten på väg snart

• Sofis

Yrrepyrr: hm ja du snart är det dags att sätta mig och plugga lite, så fort jag kan slita mig från datorn Måste in på skolan snart och jobba på ett grupparbete... usch nyss när jag vaknade så tänkte jag testa mig med en äl-sticka för att chansa.. var så trött o nyvaken att jag tappade den svindyra CB digital grejen i golvet så den gick sönder Jaja... så går det när man är testnarkoman Och du då? Vad händer idag?

• Sofis

Hej allihop Jag såg att era symptom fortsätter att vara starka! Själv har jag idag en knappt befintligt molvärk... förut har jag inte haft nån aptit, idag är jag tokhungrig... det är skönt att det bara är en vecka kvar nu så att man får veta snart...

• Sofis

Masqito: nej... jag mådde lite illa imorse och så... jag saknar den där intensiva molvärken... visst det finns kvar litegrann men inte alls lika mycket.. jaja... hur är det med dig idag då?

Svar på tråden BIM v. 7