• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Sofis

En fråga till alla er här inne... om ni ska vara ärliga, hur länge tror ni att ni kommer att vänta innan ni testar? Personligen vet jag att jag kommer att köpa ett CB 2-test och ta det ena nån gång under 9-11/2... kommer inte kunna vänta längre än så

• Tinkerbelle

Hmmmm, jag har tio tester hemma..... Men jag har som princip att inte testa innan BIM.
    Men, om jag starkt misstänker att jag är gravid så kommer jag nog slösa ett test innan...... :-P

Och Tack! Sofis, det är så gulligt att ni alla bryr er här inne!!!

Nu ska jag bege mig tillbaka till mannen och njuta av att sitta nära.....

• cattis82

Sofis-jag har redan garderat mig och skickat efter 2st Cb som kom hem igår. Men jag ska vänta till efter BIM iaf. Blev så himla besviken förra gången det visade -. Kändes som ett stort nederlag varje gång. Sen beror det kanske på om jag får mycket symtom kanske jag testar tidigare :)

• trulten

Kan ni berätta de "klassiska" gravid symptomen för en som är nybörjare...(planerar 1:a barnet)

/mads

• Masqito

cattis82: Ja, det var faktiskt en sjuksköterska som sa så och hon är gravid =)Passade på att mysa nyss också, men det är nog inget som kan vara med och påverka resultatet tyvärrr. Nån dag försent..Attans.

De där gravtesten är nästan som trisslotter som man inte får skrapa förrän ett visst datum..och slogan är ju passande =)
    Plötsligt händer det..

• Masqito

Jag ska försöka att inte lyssna på kroppen den här gången, förra gången jag gjorde det var jag gravt skenis! Så lagom är bäst..

• Sofis

Vad duktiga ni är som tänker vänta till BIM! Jag vet att jag måste testa innan, även om den finns en stoooor risk att jag blir besviken. Jag bara kan inte vänta till BIM. Dessutom så tror jag inte att jag orkar med stressen under BIM-dagen, bättre att ha en föraning om att det sket sig... orkar inte hålla mig hela dan för att jag inte vågar gå på toa

Ang. Vanliga gravsymptom så är väl några illamående, molvärk, trötthet och halsbränna...

• Masqito

Sofis: Jag kommer nog testa på Alla hjärtans dag.. Är inte hundra på att det är BIM, men hellre vänta en extra dag och testa på kärlekens dag än att vara för tidig och oroa sig...

• Masqito

Om man har myst ett par dar efter ÄL, finns det nån chans att dom också kan vara med i fajten om ägget?

• Sofis

Som jag har fattat det så tar det ca ett dygn för spermierna att simma upp, det är väl därför fom säger att det är bäst att skicka iväg dom innan ÄL... men teoretiskt sett ska man vara fertil några dagar efter ÄL, så det är svårt att säga...

Svar på tråden BIM v. 7