• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Tinkerbelle

Ja vice99 - har ingen aning om vad det kan vara. Men det där med sekret är ju lite olika från gång till gång, har jag märkt.... Ibland har man mer, ibland mindre. Kan ju vara så att du redan haft ÄL och är inne i den torra perioden?

Jag hade lite mer tempökning idag, till 36,4 så nu har nog ägget släppt. Och jag har ont i tjejmagen. Lite träningsvärk liksom. Men jag tror att jag läste någonstans att det kan bli så när de äggblåsor som inte släppte ägg går tillbaka. Kan det vara så för dig med Sofis?

Hittade lite "lugnande "fakta! (Lugnade ialla fall mig!)

"Vid samlaget slungas omkring 500 miljoner spermier mot livmoderhalsens öppning i slidans övre del. Spermiernas simning upp från slidan till äggledaren, cirka 15-18 centimeter, tar i allmänhet några timmar.

Det finns snabbsimmande spermier som, om villkoren är gynnsamma, kan nå äggledaren på en halvtimme. Andra spermier tar lång tid på sig, deras simning kan ta flera dygn. Kanske finns det ännu inget ägg i äggledaren. Spermierna kan då simma fram och tillbaka i äggledarens vida del och vänta, ibland i flera dygn.

Spermiernas långa överlevnadstid gör att samlag fyra dygn före ägglossningstiden kan leda till befruktning. Chansen är dock störst om samlaget sammanfaller med ägglossningen. Livmoderhalsens och livmoderns slem är då så lättflytande att spermierna lätt kan simma upp till ägget."

• Tinkerbelle

Och Hej Trulten! Du kommer snart, vi börjar väl om en vecka....., märka att PMS och gravsymptom är MYCKET lika!!! Men det är samtidigt lite kul att spåna om vad det är och om det skiljer sig från förut....

För mig är det lite varannan månad. En månad super skenis (var det förra månaden, men tror ändå något var på G då), och nästa känner jag i princip inget. Vilket också, självklart, är tecken på en graviditet!

Vad jag ville säga är att det finns egentligen inga tidiga, säkra tecken på graviditet! Det är olika från person till person och graviditet till graviditet! Det som händer när man försöker är att man blir mer medveten om sin kropp!

Hoppas ni lyckas!!!

• hyacinth

Jag ska testa på Alla Hjärtansdag även om jag antagligen har BIM några dagar tidigare. Kommer tanten så kommer den, har den inte kommit till Alla Hjärtan så blir det romantiskt på riktigt!

• Sofis

Hehe, inget fel på långa inlägg Jo det där med "träningsvärk" kan nog vara typ vad jag upplever... jag läste om nån nyligen som hade plussat typ 8 dagar efter ÄL. Herregud... nu får jag ju ännu svårare att hålla mig från att testa innan BIM Ni vars försök inte är det första, har spänningen lagts sig lite för er, eller går ni och tänker "hoppas det tar sig" och "kan dett vara ett grav symptom" hela tiden mellan ÄL och BIM? Jag hoppas det inte är så här nästa månad för mig. Jag blir galen på att tänka på det sista jag gör innan jag somnar, och sen drömma konstiga drömar, och sedan fortsätta tänka på det när jag vaknar...

• Silverklar

Tinkerbelle: här kommer ett annat långt inlägg Och är även lik dig genom att jag varit skenis varannan månad och inte haft symtom varannan månad. Och varit lika (icke) gravid alla gånger...

Lite avis på Precious alva som fått till det så många gånger runt äl. Borde kunna vänta extra förvantsfullt på bim. Man tycker ju att sådant idogt arbete borde ge resultat!
    Själv hade vi tänkt peppra hela älveckan (också), men har bara lyckats få till den en gång på tisdag hittills. Men borde ha någon/några dagar till på oss. Tror att jag har äl på fredag.

Om det inte tar sig den här gången kommer jag definitivt att börja testa med ältester...

Tänker inte testa förrän bim +2.
    Förrförra gången testade jag på bimdagen för jag hade massor av symtom, visade sig att jag bara varit skenis eftersom mensen kom senare samma dag, precis på rätt dag.
    Förra gången hade jag nästan inga symtom men ingen mens på bimdagen. Hoppades så klart men testade negativt på bim+1 och fick mens senare samma dag. Så fick förlänga nästkommande cykel med en dag istället.
    Så den här gången tänker jag inte testa förrän bim +2, OM jag inte får OTROLIGT starka och tydliga symtom, i vilket fall jag kanske testar mig på bimdagen.

Håller tummarna för att vi alla plussar, eller att vi i alla fall får ett plussantal som vida överskrider statistikens!!!

• Silverklar

Förresten, har ni haft ilningar två ggr i rad på samma sida? Undrar om det betyder att det inte lossnade något ägg förra äl? Hade ilvärk först runt äl och sedan under ca en vecka innan bim.
    Har fått för mig att äggen lossnar/mognar växelvis, ena gången vänster, nästa höger osv. om det fungerar felfritt (om ni förstår vad jag menar). Men det kanske är fel?

• trulten

Tack för all infooch tips ni ger mig, jag är verkligen glad över det!

Det är en spännande väntan, samtidigt en lång å otålig väntan på att få besked i från "storken"!

Jag tror att jag var skenis förra månaden oxå...hehe man vill ju så gärna!!!!

/trult

• hyacinth

Jag måste ha många äggblåsor som inte släppt ägg för jag har fortfarande ont trots ÄL i söndags eller måndags. Och tuttarna spänner... nu börjar skenissymptomen komma på riktigt!

Svar på tråden BIM v. 7