Ja vice99 - har ingen aning om vad det kan vara. Men det där med sekret är ju lite olika från gång till gång, har jag märkt.... Ibland har man mer, ibland mindre. Kan ju vara så att du redan haft ÄL och är inne i den torra perioden?
Jag hade lite mer tempökning idag, till 36,4 så nu har nog ägget släppt. Och jag har ont i tjejmagen. Lite träningsvärk liksom. Men jag tror att jag läste någonstans att det kan bli så när de äggblåsor som inte släppte ägg går tillbaka. Kan det vara så för dig med Sofis?
Hittade lite "lugnande "fakta! (Lugnade ialla fall mig!)
"Vid samlaget slungas omkring 500 miljoner spermier mot livmoderhalsens öppning i slidans övre del. Spermiernas simning upp från slidan till äggledaren, cirka 15-18 centimeter, tar i allmänhet några timmar.
Det finns snabbsimmande spermier som, om villkoren är gynnsamma, kan nå äggledaren på en halvtimme. Andra spermier tar lång tid på sig, deras simning kan ta flera dygn. Kanske finns det ännu inget ägg i äggledaren. Spermierna kan då simma fram och tillbaka i äggledarens vida del och vänta, ibland i flera dygn.
Spermiernas långa överlevnadstid gör att samlag fyra dygn före ägglossningstiden kan leda till befruktning. Chansen är dock störst om samlaget sammanfaller med ägglossningen. Livmoderhalsens och livmoderns slem är då så lättflytande att spermierna lätt kan simma upp till ägget."