• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Sofis

Maglan: ja vissa kan känna nästan direkt efter ÄL, vilket några av oss verkar ha gjort, om vi plussar så innebär det väl att man kan det

• Maglan

Masqito

Har haft molvärk sen i går jag..men nu har den nästan försvunnit..känns mer som att nån petar på magen fast innifrån om ni förstår vad jag menar. Men det är ju såååå tidigt..är nog bara inbillning :(

• Masqito

Vecka 3
    Du: Ca två timmar efter samlaget har sädescellerna nått de 17-18 cm fram till ägget. Befruktningen sker ? du är med barn!
    Embryot: 30 timmar efter samlaget börjar den första celldelningen. Det befruktade ägget, som fortfarande är inneslutet i ett gelatinartat hölje, delar sig om och om igen medan det färdas uppför äggledaren. På en vecka bildas en liten boll med ett hundratal celler. Bollen kallas morula vilket betyder litet mullbär och är 0.15 mm stor. Ungefär sju dagar efter befruktningen förlorar cellbollen sitt hölje och är nu redo för direktkontalt med livmodern. (niomanader.se)

• Sofis

Masqito: jag har också läst dom där texterna, om och om igen

• Masqito

Maglan: Molvärk, jo jag tackar jag =) Har haft molvärksstegringar 2 ggr..Andra gången skedde ida när jag gick hem..Hade sån värk att jag fick stanna några gånger och pusta ut.
    Det högg samtidigt som det molade

• Sofis

Jag har haft mensvärk hela kvällen plus mår lite illa... det är nog första gången i mitt liv som det känns bra att må dåligt

• Maglan

Masqito

Ja inte är det skönt..men beror det på en liten bebbe så står jag gärna ut med det :)

Svar på tråden BIM v. 7