Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Hm. Nu har jag precis fyllt i min anmälan till Scrapeventet... och så står det att man ska fylla i om man vill gå kurser tillsammans med någon speciell.... känner ju ingen som ska dit!! Jaja, känner jag mig själv rätt så lär jag ju inte bli sittande ensam i alla fall Hoppas man kommer med nu också.....

• Blue Vapor

USCH vad FL är segt för mig ikväll..................... näpp, inte ens "gubbe-rutan" orkar ladda upp!!! Jag tror jag ger upp snart... ska montera färdigt min LO och sen gå och sova!

Hmpf, har en burk coola gem (clips) från 7 gypsies här, svarta, men då jag tog upp ett ur burken så blev även fingrarna svarta..... skareVAså?? Va, va va va?

• Blue Vapor

TEssegosing - *räcker upp handen och svarar på frågan*
    Nej, du BEHÖVER egentligen ingenting. Du kan ta en bit dubbelhäftande tejp och fästa stämpeln på nån bra grej och sen stämpla. Det du kan göra är att ta en musmatta och lägga uppåner - så du får det mjuka uppåt - och så lägga ditt papper ovanpå där och sen stämpla. Då får du svikten som du annars hade fått från "fästskummet" om din stämpel varit monterad på riktigt.

Men man KAN också skaffa sk ez-mount och montera motivet på det! Det är sånt "fästskum" men där man kan alternera VAD motivet sen sitter fast på då du stämplar - du kan ta loss det från ditt (t ex) cd-skivfodral/blanka bok osv hur många ggr som helst då du använt den och så lagra på nåt annat sätt.

Som alltid en klippa på förklaringar

• Blue Vapor

Är det någon här som har blivit haj på att använda sån där "edge scraper"??? Fundersam Kan ni hålla en liten snabbkurs för en annan som INTE får det att bli bra, nånsin evver??

• Blue Vapor

Skapa eller Papprika - vilket dilemma!! Fundersam

Papprika har mer märkespapper och urval på CS, men annars tycker jag nog att Skapa är roligare.... de har ju papper, men inte jättemycket just märkespapper; mycket smått - brads, småpill, rubons, bling osv - många ep:n, stämplar, litteratur, DCWV-saker och HUNDRA billiga organzabandrullar!!! Album mm.... himla fin butik också! Papprika är ju lite långt.................bort.... ömmen säjjär. Och inte jättestort urval, som Cia säger... fast de har ju å andra sidan kanske de STÖRSTA kända märkena...eller nåt Fundersam Åh så svårt! Fast..................... a-a..... jag vet inte Ska du ändå vara i stan så ta helt klart Skapa, har du BARA tänkt scrapshoppa - tja, prova Papprika då!

Ett tips! Längst in, bak liksom, i det bakre PUB-huset inne i city - i den bokhandeln har de rejält med scrapsaker!! Bra priser också tycker jag.

• Blue Vapor

Cheri - HA! Ja det var på vinst och förlust jag slängde med den en gång... kostade ju "inget" som tur var Hur var det på kursen då????? Låter så spännande!

• Blue Vapor

Cia - HM! Fundersam Hoppas de inte slutat med det då.... näää, när jag var där sist så höll en kille på att packa upp en hel vagn prylar, och då jag pratade med honom sa han att det gick jättebra med det sortimentet!

Det är inte byggnaden som ligger uppe vid Hötorget, utan den bakom. Det är inte i den bokaffären som man kommer till direkt därinne vid fiket, utan man går ner till vänster i gången, förbi.. *försöker frammana en syn* ... förbi....eller äh, RAKT fram där i gången helt enkelt, sen öppnar sig butiken precis nedanför ett par trappsteg!

De har Youdo´s sortiment, dvs mycket DCWV-prylar och märken som väl inte är så jättekända här i Sverige. Def inte det "vanliga" svensknätshop-sortimentet, men roliga saker att fingra på - tycker _jag_! Men jag skulle ju inte ta en resa BARA dit om jag ska köpa just scrapsaker inte, nejnej, men om jag ändå ÄR i city så går jag gärna in och slösar en fyrahundring eller så (De brukar bla ha supercoola rubons i liksom bokform - har ett ransom-alfabet minsann! ) Skapa har för övrigt OCKSÅ de varorna i sitt sortiment, men bara som en liten del av allt!

Så nu ska jag vara tyst!

• Blue Vapor

Cia - men så synd! JAg ska erkänna att det var nog ett par månder sedan jag var där sist.. Fundersam, men förut har det i alla fall förändrats till det bättre för var gång... Nä, inga lösa papper...  Är det i *pip*sala du handlar? Collection kanske? Har aldrig varit där, bara hört talas om den litegranna..... Vi har vänner där, så jag borde ju ta mig en titt nångång... blir aldrig av bara.

Måste genast kolla hur det SKA bli med rivar-saken!  Asrta - hehe, nä inte helt lätt!! Du kanske ska följa med in till Cia på en titt??

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket