• Fnyz

Förr oss som är fast i Scrapträsket

älvanpurjo skrev 2007-02-21 12:40:01 följande:
    en fråga QUICKCUTZ TÅNG vad är nypris på en sådan och vad används den till?
    det utstansade som du köper på tradera är utstansat med hjälp av en QK-tång. dem ligger på ca 675-695kr styck nu och då ingår ett alfabete eller 11 olika figurer,

man stansar som sagt ut figurer eller bokstäver med s.k. dies. det ligger en svart QK-tång ute på tradera nu som det ingår ett alfabete till och den ligger på 510kr nu.

i de flesta scrapbookingbutiker på internet fins massa olika alfabeten och dies att köpta till tången, eller förbeställa iaf.
  • Fnyz
    älvanpurjo skrev 2007-02-21 13:26:17 följande:
    duddeltack....    tänkte jbuda p åen p åtradera men man vill ju vinnapå affären.. så max 500 där då.....någon osm har en sådan och vet hur bra och anvcänder ni dom mycket?
    dem är ju bra, men det är ju diesen som är dyra som man ska köpa till, ett alfabete säljs ju för mellan 1000 och 1800kr typ. figurdiesen är itne lika dyra där liogger det mellan 50 och 150kr styck tror jag.

jag har själv spanat lite på QK-tång men nu harj ag fått erbjudande från annant håll så det blir ingen QK_tång för mig nu men inom en snar framtid så kanske nått annat
  • Fnyz
    Skumpis skrev 2007-02-21 13:36:52 följande:
    Tack, det har gått mig helt förbi. Gör väl lätt det när man inte har nån tång själv
    oftast så har de en egen kategori som heter quikkutz å därför så reagerar man itne på vad dem har för man går ju inte in där om man inte har nån
  • Fnyz

sådär nu ligger det lite nytt i galleriet, två dubblar och en vanlig den vanliga gjorde jag igårkväll på scrapträffen hemma hos pyret och en av dubblarna är efter en scrappizskiss som jag inte han klart med den veckan den skulle avara inne.

• Fnyz

Bark: jag har inte chipboardblommorna från magdas men oftast så målar jag mina chippisar med akrylfärg å då målar jag ju sidorna åxå så om man ska klä in med papper så kanske man kan måla sidorna med akryl iaf

dem andra har jag inte använt IHOP nån gång men de små blommorna säter jag med en gluedot då sitter de superbra och dem stoa har jag satt emd gluedots å satt en knapp i mitten eller så fäster jag dem emd en BRAD

men NU kom TIDNIGNEN så nu måste jag gå

• Fnyz

åååå vad jag älskar den här tidningen å den blir verkligen bättre för varje nummer men det är ju ganska så självklart att det blir så för dem lär sig ju vad som uppskattas å får in synpunkter

• Fnyz
    Edma skrev 2007-02-22 11:23:18 följande:
    Jag har en liten fråga: Var gör ni av alla småbitar av papper?? Lägger ni dom i plastfickor eller har ni något annat bra tips? Jag blir så less på mina småbitar, men man vill ju inte slänga dom heller.Sen har jag några nya lo´s i galleriet oxå. Och en bild på min scaphörna! Jag har äntligen fått ett eget skrivbord!! Välkommen in och kika! Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
    är dom pytte pytte så slänger jag men alla andra har jag i två mappar en för enfärgat å en för mönstrat men de börjar bli väldans fullt så jag ska nog göra nått slags system med plastfickor med varje färg på enfärgat i en mapp å de mönstrade efter tillverkare eller färg. vi får se
  • Fnyz
    Edma skrev 2007-02-22 12:24:52 följande:
    Någon som har beställt från scraproom på sistone?? Jag beställde därifrån förra fredagen och de brukar vara snabba, men ännu har inget paket kommit....?Någon som vet något?? Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.
    det är ju väldigt mycket mössor och dyl nu så de kanske har lite fullt upp så det tar lite längre tid än vanligt
  • Fnyz
    Fnyz skrev 2007-02-22 12:58:57 följande:
    Edma skrev 2007-02-22 12:24:52 följande: Någon som har beställt från scraproom på sistone?? Jag beställde därifrån förra fredagen och de brukar vara snabba, men ännu har inget paket kommit....?Någon som vet något?? Sinnen är som fallskärmar! De fungerar bara när de är öppna.det är ju väldigt mycket mössor och dyl nu så de kanske har lite fullt upp så det tar lite längre tid än vanligt
    hahaha jag fattade inte själv vad de var jag hade skrivit nu när jag läste, mÄssor skade ju vra, nog för att dem kanske kan vara lite yra i mössan åxå
  • Fnyz
    Johanna 79 skrev 2007-02-22 14:26:03 följande:
    Har inte scrappat  på flera kvällar. Håller på att spåna på en Lo:s om min morfar som gick bort förra veckan.. Men har inte fått upp något jätte bra i huvudet ännu!Allt känns lite jobbigt just nu så kanske därför Sedan tycker jag inte jag har så mycket dekos. Så måste nog göra en beställning snart.
    det kan avra jobbigt att göra LO:s som det är mycket känslor till för man vill att det ska bli såååå bra men det kan vara jobbigt att tänka för mycket å jobbigt att kolla på korten, så mitt tips är väl att ta det lungt å stressa inte fram något, du hinner!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket