• Fnyz

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Cia o krabaten skrev 2007-02-19 22:18:16 följande:
    Claudia: tack. Jag har också Paint men aldrig använt det.Hur gör du när du beskär dem?
    de e lätt!!! öppna bilden markera LO:n högerklicka å välj klipp ut. "arkiv, ny" sen minsar man det nya pappret till en liten ruta, klistrar in å så voila!

eller så öppnar man bilden tar tag i nedre högra hörnet och drar det mot LO:n tills man är nöjd, väljer "bild, vänd/rotera, sen rotera 180grader" å så gör du samma med nästa nedre högra hörn å sen väljer du "bild, vänd/rotera, 180grader igen" å voila
  • Fnyz
    Tjej 83 skrev 2007-02-20 13:55:58 följande:
    hur ser de ut när man använt chalk? nån som har en LO som man kan få se? efter att ni pratat om de förut så har jag tänk köpa men ville se hur de ser ut, o hur man gör.
    jag chalkar alla mina LO:s så de e bara att kika, oftast använder jag mörkbrun chalk men ibland även olika färger som grön, röd och rosa
  • Fnyz
    MamaKajsa skrev 2007-02-20 15:43:16 följande:
    kollar om jag ska köpa en quickutz kanske....undrar en sak...vad menas med uppercase o lowercase o unicase när man pratar om bokstäverna?
    precis så som annika skriver så är uppercase eller UC stora bokstäver och lowercase eller LC små bokstäver. Unicase då ingår både stora och små.
  • Fnyz
    MiaB72 skrev 2007-02-20 19:29:07 följande:
    Nej, nu får mina barn snart bli friska så jag kan få scrappat lite!! Får ju världens abstinens! Har surfat runt på alla sidor och dragit ut alla skissutmaningar jag kan hitta får väl se om jag får gjort nåt alls av det!! Hoppas kan man ju Fick iaf gjort en LO på min vin- och scrapkväll i fredags, fick lagt ut den idag:
    å vilken fin! mysigt med de runda fotona.
  • Fnyz
    Jen 82 skrev 2007-02-20 21:21:51 följande:
    Någon som vet när nästa cybercrop på scrappiz är? Har sett att dom stängt det forumet. Vilka ska på syfestivalen? Vilken dag?
    3-4 mars
  • Fnyz
    Jen 82 skrev 2007-02-20 21:32:25 följande:
    Fnyz skrev 2007-02-20 21:31:12 följande: Jen 82 skrev 2007-02-20 21:21:51 följande: Någon som vet när nästa cybercrop på scrappiz är? Har sett att dom stängt det forumet. Vilka ska på syfestivalen? Vilken dag? 3-4 mars Tänkte mest vilken av dagarna
    alltså croppen är 3-4 mars OCH syfestivalen åxå!!! PANIK jag ska på mässan på lördagen
  • Fnyz
    claudia79 skrev 2007-02-20 20:35:46 följande:
    Varför varfööööör gick ja in på Scrapperiets nätbutik och såg de urläckra nya papprena från Sassafraslass?? Jag som redan shoppat för 700:- förra veckan!!Barnen kanske vill ha mat också nåja kvällen är lång,,,,jag kanske hinner hitta på nåt argument till varför jag kan köpa dem med GOTT samvetePå papp&scrap är det nu liftningsdax igen!Med finfint pris! Denna ggn är det en LO av lilla mig som skall liftas! Bring it on, tjejer!
    meeen jag hittar ju itne den tävlingen jag fattar ingenting vart tävlignarna finsp å den sidan
  • Fnyz
    Mystjejen skrev 2007-02-21 10:19:44 följande:
    Nu har ni pratat om så mycket swirlar och grejer att jag måste springa och kolla...Skulle inte köpa något innan mässan...men jag VILL!!! Men om det är cybercrop snart då måste jag nog ha lite nytt...hm...ja, det måste jag nog...
    cybercropen är samma helg som syfestiveln i sthlm å mässan i gbg
  • Fnyz
    Mizty skrev 2007-02-21 11:08:21 följande:
    Cia o krabaten skrev 2007-02-21 11:04:12 följande: Mitzy: Vad är det för kartong??Vanliga lådor-kartonger är väl inte syrafria va... Har du köpt ngn speciall? Jag använde kartong som jag fått som skydd till papper jag beställt på nätet. Vet dock inte om dom är syrafria... Fy på mig  Kartongarken var i 12x12 så jag antar att leverantören skickat dom till butiken & att dom då är syrafria, men det är ju ingen garanti! Caroline, stolt mamma till Phenom!
    dessutom har jag läst att om man målar hela kartongchippisen med akrylfärg även baksidan så innesluts eventuell syra av den syrafria färgen men jag kan ju inte looova de för jag är ju ingen kemist
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket