Inlägg från: claudia79 |Visa alla inlägg
  • claudia79

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Camasunary skrev 2007-02-20 20:51:26 följande:
    Claudia: Tack förresten!! Var ju tvungen att ta en U2 låt när Bono var på tapeten här i tråden Har sytt så jag skinnflår på pekfingertoppen hrm...
    Ja jag tyckte jag kände igen texten!I like them!

Nä fyy jag vet då inte vad som hände, men helt plötsligt hade min mobil skickat iväg ett mess till tre scrapvänner att vi kunde sambeställa ikväll från Scrapperiet!!!FörvånadOskyldig jahaja då är det ju inte mycket att göra åt....Jag måste alltså få de nya från Sassafraslass!! *tralala-la*

Cia: Jag ignorerar alla inlägg som har med kommande underdundertrevliga scrapträffar i stockholms-området att göra Iaf om jag själv inte kan närvaraGråterGråter Men hoppas på fler ggr!
  • claudia79
    Cia o krabaten skrev 2007-02-20 21:08:52 följande:
    Men varför ska du dra iväg till Gbg när vi har Symässan i Sthlm samma helg???Har förresten kollat nu. 1h40min och 180:- skulle det kosta mig att åka tåg till dig
    Jamen då så!! Kirrat och klart! Nästa träff blir iiiiii...Nyköping!

Nä vi ska hälsa på släkt...men det har inte sagts mycket alls i tråden om GBG-mässan, så jag börjar nästan tro jag drömt Cama, ska du dit??

Nä nu har jag dragit över min scraptid med datatid 40 minuter! Kommer tebax sen
  • claudia79

Fnyz:  I forumet under tävlingar.....mappen heter Scraplifttävling klar 11/3. Men jag tror du måste vara reggad för att se??? Vi hade mindre trevliga "gäster" i forumet nämligen....

Emmixen : Den var supersöt! Och lilla tjejen på bilden också!!

• claudia79
    Marajjah skrev 2007-02-20 22:45:15 följande:
    har inte längre bredband, ska få, om ett tag. Blivit nåt fel i övergången mellan två abbonemang. modem så länge. Läst igenom allt sen i söndags nu... tog tid kan jag looova.kollektivt wow till alla nya fina lo:s å alla publiceringar Fråga ang. clearstamps. Man skulle sätta dem på akrylkloss? Var hittar jag det å hur sätter jag fast dem på en sån?ClaudiaVar det på scrapperiet du hittat CK top10?Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Japp! Jag satte fast en del av stämplarna på cdfodral igår Oproffsigt kanske, men det funkar ju och det är huvudsaken Du drar bara bort skyddsplasten från båda sidorna och sen sätter på - lätt som en plätt!
  • claudia79

Hoohooo...Är det nån like-me galen scrappare vaken, och som kan rekommendera några scrapböcker? Jag tror jag blivit galen...jag äter, sover, läser, gör scrap   Jag är sugen på några på Adlibris...men varför köpa grisen i säcken?Flört

• claudia79
    Mizty skrev 2007-02-21 01:35:07 följande:
    Ja, jag är vaken Sitter å gör en beställning på SA! Du kanske vet... Det står att maxfrakten är 33:- men när jag kollar i mín kundkorg så står det 55:-Skulle du komma till mässan nästa helg?Caroline, stolt mamma till Phenom!
    Ja men frakten blir 33:- om du betalar med kort, det korrigeras automatiskt..Nja jag vet inte hur det blir...Vi ska antagligen åka till GBG, om det inte är för tragiskt väder, och då är det ju svårt att hålla sig från en MÄSSA lixom Jag vet kanske mer ikväll....
    malin ulrika skrev 2007-02-21 03:29:13 följande:
    Claudia79,tycker det är svårt med böcker, eftersom mycket av det i dem är "gammalt" när boken ges ut! Scraptrenderna går så fort, har ett par riktigt gamla böcker, 5 år eller så, och LOsarna i dem är "anskrämliga" med dagens mått, fast de var gjorda av "proffs"...Tror tidningar är MYCKET bättre ide, då får man liksom lite av det "senaste". Jag har både memory makers och simple scrapbooks, de är bra båda två!Godnatt! 
    Alltså jag tror du har rätt...jag kollade på Adlibris igår och de har ganska mycket böcker, men en hel del från 2005 tex..det är 2 år sen och jag undrar om man verkligen blir inspirerad på samma sätt, om man tycker att LO:sarna är "fula" sas..Men jag beställde ett till nr av CK igår haha*läsgalen *
  • claudia79

Mizty: Va fin den LO:n var! Jag har inte sett den tidigare??FundersamGladDe säger ju att "if you cant do the time, dont do the crime"....(ang. råna en bank alltså ) Men om man får ta med sig pysselgrejerna i finkan, som man har köpt för de rånade pengarna skulle jag nog stå ut ett halvår (Ps.kan du "ta ut" lite cash till mig med, medans du ändå är iggn?? )

Mystjejen skrev 2007-02-21 10:14:47 följande:
    Godmorgon...Claudia: Jag ska till GBG på mässan i slutet av mars...Jag har Elsies bok...men den är nog inte intressant antar jag...Och Ali Edwards senaste...designing with patterned papers, den är bra. Bra förklarat och skisser på varje sida. Den funkar länge just pga skisserna...Och så har jag clean and simple, the sequel, den är också bra, inte supermycket LO:s men hon skriver bra och inspirerande och boken är snyggt gjord och upplagd. Den är helt enkelt mest inspirerande...Tycker också att tidningar är roligare, men det beror ju på vad man är ute efter.Jag har köpt mina på Magdas (böckerna alltså) tycker de har bra priser där.
    Jo jag har suttit och smygkikat på Elsies bokOskyldig Men jag är nyfiken på den där Ali "patterned papers".....Och så kikade jag på "Clean and simple" men kände mig rädd att den skulle vara "för" enkel för min smak....hmm, tål att tänkas på
    Cia: Jag känner igen det där med lusläsning Till och med så man läser reklamen noga haha...

Jag har uppdaterat mitt galleri med tre nya...en del av er har kanske sett dem tidigare, men här är dem iaf...Gärna ris och ros

Nigellas Chokladtårta.JPG

Bild 129.jpg

Babyboom.JPG
    pylle skrev 2007-02-21 10:15:51 följande:
    Claudia min syster jobbar på adlibris så jag har nämt till henne att det vore skoj med lite ny böcker ska säga det till henne igen så kanske dom kollar på det.
    Toppen! Perfekt me träsktroll som kan snirkla sig in lite här och där
  • claudia79
    Cia o krabaten skrev 2007-02-21 11:10:23 följande:
    Claudia. Är chokladbomben lika god som den ser ut att vara???Å vad sugen jag blev nu!Köpte hem så att E och jag kan göra chokladbollar i em Men då måste jag fixa ngn mat som sköter sig själv i ugnen... vad ska man hitta på då tro? Förslag??
    Jaaa!! Den är supergod! Men mäktig, så man behöver ingen vispgrädde till precis Men den känns såå amerikansk me tanke på sizen: typ 15 cm på höjden! och så gillar jag Nigellas slutkommentar" Räcker till 10 personer. Eller till en med brustet hjärta"..GråterSkrattande
    Mizty skrev 2007-02-21 11:18:29 följande:
    claudia79 skrev 2007-02-21 11:07:57 följande: Mizty: Va fin den LO:n var! Jag har inte sett den tidigare??De säger ju att "if you cant do the time, dont do the crime"....(ang. råna en bank alltså) Men om man får ta med sig pysselgrejerna i finkan, som man har köpt för de rånade pengarna skulle jag nog stå ut ett halvår (Ps.kan du "ta ut" lite cash till mig med, medans du ändå är iggn??)Jag gjorde den till din utmaning men blev inte så nöjd så jag gjorde en ny Tack!Ja, ett ½ år ska jag väl klara mig kanske Klart jag fixar lite pengar till dig oxå!!! Ja, två har jag ju sett innan! Den nya, chokladbomben var ju jätteläcker!!! Dom är alla 3 värda massor av  Såg du mitt bidrag till swe? Att vi använde samma papper på mitten!Caroline, stolt mamma till Phenom!
    haha alright hade du tänkt att sno så det räcker 1,5 år?

Ja ja såg ditt bidrag, jag gillade den jättemycket!!
  • claudia79
    malin ulrika skrev 2007-02-21 12:37:08 följande:
    Mizty gud vilka fina swirls du tillverkat alldeles själv!!!Du skulle ha haft med den där i förra utmaningen (den runda)!!Och Claudia, vilka fina du gjort!  Inramningen av chokladbomben var verkligen fin!
    TAck
  • claudia79

Jag kikar inte så jätteofta in i någons galleri. Och det är mest för att om jag känner att  jag inte orkar/ skriva i GB vill jag inte att den ska bli ledsen (tolka det som att jag inte fann det värt att kommentera typ) om de ser att jag varit där.....Kanske knäppt, men sån är jag Däremot om nån skriver "jag har gjort en ny" kollar jag och kommenterar i 99% av fallen!

Själv kollar jag vääldigt sällan vilka som varit hos mig faktiskt, så ni behöver inte känna nu att "ånej, nu skrev jag inget, nu blir hon lessen"

Oj oj ikväll måste jag scrappa som tusan! För min dator är väck nu, hem-pc som vi lämnat tilbaka och maken sitter ju hela kvällen och nattenFundersam Flörtvid den andra datorn och spelar medans jag scrappar, så ikväll kommer nivån på humorn att vara hög, när jag inte är närvarande

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket