• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Pyret78

Åhhh Grattis mammsy, jag skulle iaf känna mig otroligt hedrad om nån skulle lifta någon av mina alster

• annika5064
    claudia79 skrev 2007-02-08 16:14:57 följande:
    Loppan79 skrev 2007-02-08 15:44:59 följande: Har för en gångs skull åkt hem tidigare från jobbet, lämnat dottern hos mormor och ska scrappa! Vet ni vad maken säger? Å vad bra att du slutar tidigt då hinner väl du städa?  Sluta tidigt=städa, jag fattar inte ekvationen. sluta tidigt=scrappa verkar väl vettigare. Eller? Haha han var en rolig filur...Mystjejen: du frågade om E. Flannigans stil.....Ja skäms nästan för att erkänna det,men jag är inte hennes största fan, om jag säger så Visst hon är otroligt kreativ och sprudlande, och det fanns en del saker i hennes collection som jag skulle vilja ha...Men i Usa har jag inte hittat nån än som jag verkligen verkligen beundrar...Du då? Jag håller med Mystjejen om att det finns så otroligt mycket att scrappa om man vill; utmaningar och tävlingar, och DT grejen, så man riskerar snart att bli scraputbränd Men jag gör mest till tävlingar och utmaningar..har väldigt få personliga projekt, utan gör mest för att få skapa..Är det nån annan som känner igen sig? Men jag får ju in viktiga händelser i scrappingen ändå, men inget planerat direktFnyz: Den var Yberfin!! Vad är det för bokstäver i rubriken?? Jag såg att Cheri hade liknande på sin Sjala på" och jag gillar dem jättemycket....
    Vad olika vi är; det är nästan bara amerikanskor/fransyskor jag kollar på och har som inspiratörer...Elsie är ju otrolig, men jag kan inte få till det riktigt så där...men hennes kollektioner ska jag ha, allihop!
  • Pyret78

Och jag är nog som claudia jag med Visst imponeras jag av Elsie o skulle vilja ha en sån stil, men jag lyckas aldrig. Hennes kollektion vet jag inte eg. vad jag tycker om...har ju bara sett en liten glimt av den o rent spontant så var det inget för mig. Men innan det är färdigt så kommer det säkert att köpas hem

• älvanpurjo

jag har msn... bara att skriva gb så får du den.

• Mystjejen

Claudia: Sista tiden har jag också bara gjort LO:s till utmaningar och tävlingar... Det är kul!

Jag gillar Elsie, fast inte så mycket hennes foton eller vad man ska säga... Alltså de är ju fina men alla är ju närbilder på antingen henne el hennes man el hund. Eller när de står mot en annorlunda vägg typ känns lite enformigt.... Men stilen älskar jag!

Fast jag har en annan som jag gillar mer. Emily Falconbridge! Hon är min stora scrapidol!
    Tycker hon är jätteinspirerande!

Grattis Mammsy!!

• h77

Hej Hej!

Nu har jag en fråga om Quick Kutz =)
    (jag har tydligen problem med det här med montering ;) )
    Någon som vet hur man "monterar" sina dies? Förstår inte var den "genomskinliga" plasten som följer med ska sitta ( som är klistrig på ena sidan)????
    OJ va korkad jag känner mig ;)

Va otroligt många fina LO´s ni har gjort!!!! (ingen nämd, ingen glömd)
    Extra stort grattis till Mammsy!

• Mystjejen

Fortsätter lite på mitt förra inlägg om projekt...

Jag har verkligen funderat supermycket hur jag ska lägga upp mitt "scrappliv"...
    Jag tar ju MASSOR bilder och man hinner ju inte scrappa allt och iallafall jag får dåligt samvete och känner att jag borde göra det och det...och då känns det ju inte så kul. Men man vill ju ändå visa bilderna.
    Så jag har lagt upp det så här...
    Majas 1:a år.
    Bröllopsalbum.
    Album där alla LO:s jag gör hamnar.
    Sedan har jag familjealbum för förra året som jag ska göra klart.
    Kommande familjealbum kör jag "light" scrapping som jag kallar det...låter fånigt...
    Alla familjekort sätter jag in i en pärm med sådana plastfickor i och scrappar lite i själva fickan...
    Låter kanske konstigt... Kan lägga ut en bild om någon e intresserad.
    Ja så gör jag....
    Hur gör ni???

• Mystjejen

Jag igen...
    Har just gjort klart en LO som legat ett tag och lett hånfullt åt mig... Tänkte slänga alltihop men idag så föll allt på plats och jag blev hyfsat nöjd. Känns bra...
    Så nu ska jag gå och ta tag i nått nytt projekt...
    (fotar imorgon)
    Vi höres!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket