• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz

claudia och mystjejen: ja gå med i den de e kul det är ju för att få fler band, så man köper 3 olika band, 10 meter av varje och skickar i 10 små påsar till mig å så får man 10 små påsar med 3 olika band i tillbaka då har man band så man klarar sig ett tag

• Sol30

MamaKajsa: Åh, så fin den blev! Tycker du ska var nöjd med den!

BV: Jättefin polaroid-lo! Är det "bara" vitt papper under eller hur har du gjort?

• Mystjejen

Fnyz: Jaha, ok. Ska kolla upp swappen på scrappiz. Det verkar ju bra!

• Tjej 83

fnyz. får ja med vara med eller är det fullt? ny på scrappiz,
    har bara rutiga band. kul med lite andra som man kanske inte tänkt köpa själv.

• MamaKajsa

Coursell, Sol30: tack!

Emmixen: Tack. Jo småinstrumenten, tonerna och g-klavarna och så köpte jag här: http://www.scrapbooking.se/ fast jag köpte dom i den verkliga butiken. Vet inte om dom finns med på hemsidan.

• Mystjejen

Nu har jag ansökt om medlemsskap på swapparna på scrappiz...
    Funderar på...
    Det där mentor programmet el vad det kallar det, vad innebär det? Hur funkar det?

• scrapparlotta

SandraK:

Jag har inte embossat det jag stämplar, utan har vattenfast dyna. Jag har bara ett embossapulver och det är rödfärgat. Jag vill ju ha svarta konturer runt stämpelmotivet. Vad använder jag då för embossapulver? Finns det i svart, eller nåt som är genomskinligt, så den svarta stämpelfärgen kommer fram? Har sett att det finns nåt pullver som heter "clear" är den så att den släpper fram stämpelfärgen? (hoppas ni fattar, jag rör nog till det en del kanske )

• Jo79
    kikkan skrev 2007-02-08 13:11:47 följande:
    SandraK:Jag har inte embossat det jag stämplar, utan har vattenfast dyna. Jag har bara ett embossapulver och det är rödfärgat. Jag vill ju ha svarta konturer runt stämpelmotivet. Vad använder jag då för embossapulver? Finns det i svart, eller nåt som är genomskinligt, så den svarta stämpelfärgen kommer fram? Har sett att det finns nåt pullver som heter "clear" är den så att den släpper fram stämpelfärgen? (hoppas ni fattar, jag rör nog till det en del kanske)
    Jag har en brun stämpeldyna, och så har jag embosspulver som nog heter clear, för det blir den stämpelfärgen som kommer fram när jag embossar. Pulvret ser vitt ut, men liksom smälter.
    Mamma till KaramEllen
  • Fnyz
    Mystjejen skrev 2007-02-08 13:09:44 följande:
    Nu har jag ansökt om medlemsskap på swapparna på scrappiz...Funderar på...Det där mentor programmet el vad det kallar det, vad innebär det? Hur funkar det?
    man kan vara mentor eller ha en mentor eller så kan man ha ett så kallat mentorutbyte med en likgiltig. det är väl mycket för sånna som inte har en sån här tråd att be om råd i man hjälper varan eller sin adept med uppläg, färgval, rubrik m.m. m.m. m.m. det finns lite riktlinjer som man kan följa eller så lägger man upp egna tillsammans mentor/adept
  • scrapparlotta

Jo79:

Ok, då var det som jag trodde, att "clear" embossapulver är typ genomskinligt när det smället, så att stämpeldynans färg kommer fram. Tack, då ska jag köpa en sån och sen embossa det jag ska måla distresser med. Tack för svaren

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket