• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • SandraK

Med risk för att ta över tråden så tycker jag det funkar hyfsat att måla som med vanliga vattenfärger också när man använder distresser, men visst blir det mer liv i färgerna om man gör på "rätt" sätt (och inte så randigt)...

• Mystjejen

GODMORGON tjejer!

Eller ja, god och god... Mår fortfarande pyton...
    Har snytit mig så mycket så näsan e alldeles knallröd. Snyggt...

Men idag tror jag att jag ska orka scrappa lite! Jippie!

BV: Fiiin LO! Undrar också hur du gjort "polaroidbilderna"... MÅSTE härma dig...

• Fnyz
    claudia79 skrev 2007-02-08 10:41:24 följande:
    pylle skrev 2007-02-08 10:33:05 följande: Jo79 skulle tro att det är här hon sett erbjudandet om disstreserwww.alltomscrap.se/ precis! Det är f.d Meloon hette det va? Jag fick ett mail av Charlie nu om att hon beställer flaskorna den 2/3 och sedan tar det max 2 veckor, så får man dem sen.Jag beställde dessa färger:Tattered rose faded jeans Aged MahoganyMustard Seed Walnut Stain Scattered Straw Weathered WoodÅH jag längtar tills jag får dem!
    mustrads seed är bra om nman vill ha gulare färg än scattered straw, t.ex. till påskkort
  • Mystjejen

Claudia: Alltid lika kul att fynda...

Jag fick inte mina beställningar idag heller...
    Vill ha dem NUUUU!!!

Är det någon av er som har koll på stämplar som är som etiketter eller vad man ska säga...som det kanske står Notes: på och streck som man kan skriva på typ... Superdålig på att förklara!!

• Fnyz

åå vad nervöst, nu har jag startat min första egna swapp på scrappiz  en Band swapp nervöööst. Hoppas nu bara att nån mer än jag därine är sugen på band

• Tjej 83

vill med ha mina men får vänta till v9!! jobbigt.
    göra under tiden? hmm

• claudia79
    Fnyz skrev 2007-02-08 11:01:50 följande:
    åå vad nervöst, nu har jag startat min första egna swapp på scrappiz  en Band swapp nervöööst. Hoppas nu bara att nån mer än jag därine är sugen på band
    ÅH! Den vill jag vara med på ju....älskar band! men jag vet inte riktigt hur det går till......Kanske får kila över till Scrappiz

Jag tog Mustard seed också, för straw såg så beige ut....men den kanske är gul, men att det inte syns så bra på dataskärmen såklart..och så tänkte jag att har man de tre grundfärgerna ganska klara så blir det lätt att blanda demFundersamMen är de dryga eller är det bara som jag inbillat mig?
    Mystjejen skrev 2007-02-08 11:00:32 följande:
    Claudia: Alltid lika kul att fynda...Jag fick inte mina beställningar idag heller...Vill ha dem NUUUU!!!Är det någon av er som har koll på stämplar som är som etiketter eller vad man ska säga...som det kanske står Notes: på och streck som man kan skriva på typ... Superdålig på att förklara!!
    Ja visst är det Var har du beställt ifrån?
    SandraK skrev 2007-02-08 10:51:13 följande:
    asamia på scrappiz har lagt upp lite om hur man kan göra med distresser, kolla på:medlem.spray.se/embossing/
    Tack, va bra! Det ska jag kika på senare
  • Mystjejen

Från Magdas och Scrap and gift corner. Men jag beställde i måndags så det har inte gått så lång tid... Men de brukar alltid komma dagen el två dagar efter så man är ju bortskämd...

Fnyz: Låter kul! Men jag har inte så mycket band tyvärr... Har varit dålig på att använda det sista tiden. Får skärpa mig...och kanske shoppa lite...

• Mystjejen

Vad har ni för projekt på G nu tjejer? (förutom tävlingar och utmaningar)
    Jag har ju familje albumet från förra året, har kommit till sommaren nu så jag är lite efter...
    Och så har jag börjat på årets familjealbum också så man inte blir så efter.
    Sedan så ska jag göra om Majas första år album (har bar gjort 10sidorkanske) det är sååå fult, var ju det första jag gjorde...
    Och så bröllopsalbumet. Men nu när jag såg Elsies bröllops collection så blev jag helt kääär så jag funderar på att vänta till den kommer hit och så gör aalbumet med bara de grejerna.

Vad tycker ni om hennes collectioner?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket