• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    Mystjejen skrev 2007-02-08 20:22:59 följande:
    Fnyz: Vad spännande... Ska bli kul att få se hur det blir! Oavsett hur det slutar så blir den säkerligen jättebra! Du e duktig du tjejen!!
    GeneradKyss
  • h77

MiaB72: TACK för hjälpen =) Då ska jag testa!!!
    Kände mig som en fågelholk nyss ;)

• Emmixen

Kollade en hobbyartikelsbutik på nätet och hittade lite scrapsaker där efter att ha letat en liten stund. Jag tycker vissa saker i alla fall är väldigt billiga. Adressen dit är www.cchobby.se om någon vill se! Ni kanske redan kunde den adressen men ändå...

• Asrta1
    Emmixen skrev 2007-02-08 20:41:32 följande:
    Kollade en hobbyartikelsbutik på nätet och hittade lite scrapsaker där efter att ha letat en liten stund. Jag tycker vissa saker i alla fall är väldigt billiga. Adressen dit är www.cchobby.se om någon vill se! Ni kanske redan kunde den adressen men ändå... www.emmixen.se
    Emmixen...har för mig att dom priserna är utan moms, du måste lägga på 25% på priset...
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Sarabi

Hej!

Har en liten fråga till er alla duktiga scrappare!

Köpte ett ringalbum, eftersom jag tänkte att det kunde vara praktiskt (att kunna sätta in hur många LO:s som helst ). Det är 12*12", och nu har jag konstaterat att det inte är så lätt att hitta plastfickor till albumet. Läste i Scrapbook mm att någon tipsade om A3-plastfickor som man kunde klippa av på höjden. Någon som vet om det funkar? A3 är ju bara 29,7 cm om jag är rätt informerad...

Eller någon som vet var man kan hitta plastfickor? Det spelar inte så stor roll hur hålen är, det kan man ju alltid fixa till..

Eller ska jag satsa på ett annat album??
    Vad tycker ni??

• Cia o krabaten

Sarabi: Har ingen erfarenhet av dem, men andra Postbound album har ju inte alltid hålen på samma ställe, då tar jag bara min öljettsättare och gör ett håk där det ska vara.

Mammys: You go girl!!!
    Visst var det en fin liftning, men väldigt blek jämfört med originalet

• DianaJ

Det finns 12*12 plastfickor till ringalbum till de flesta e-scrapshoppar (se länkar på första sidan i tråden)

• kanskesnart
    Coursell skrev 2007-02-08 20:03:28 följande:
    Men oj snacka om otur!Hur länge fick du räkna då för att inte tavlan skulle bli mos?
    Tjej 83 skrev 2007-02-08 20:06:01 följande:
    ahh så jobbigt! hoppas bara du inte tog ut ilskan på tavlan.
    Hehe..Slutet gott allting gott Tavlan blev klar till slut (var dock ganska nära att göra konfetti av den några gånger ) och resultatet blev helt ok.
  • SandraK

h77: ett tillägg på hur du ska göra med QK-dies. Det är det vita "skummet" som ska sitta på motivsidan, det genomskinliga sätter man på baksidan vid behov. Dvs om det är så att det stansar ut lite dåligt så sätter man dit den för att få det att ta lite bättre, blir ju litelite tjockare med den på baksidan.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket