• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79
    annika5064 skrev 2007-02-08 18:08:38 följande:
    claudia79 skrev 2007-02-08 16:14:57 följande: Loppan79 skrev 2007-02-08 15:44:59 följande: Har för en gångs skull åkt hem tidigare från jobbet, lämnat dottern hos mormor och ska scrappa! Vet ni vad maken säger? Å vad bra att du slutar tidigt då hinner väl du städa?  Sluta tidigt=städa, jag fattar inte ekvationen. sluta tidigt=scrappa verkar väl vettigare. Eller? Haha han var en rolig filur...Mystjejen: du frågade om E. Flannigans stil.....Ja skäms nästan för att erkänna det,men jag är inte hennes största fan, om jag säger så Visst hon är otroligt kreativ och sprudlande, och det fanns en del saker i hennes collection som jag skulle vilja ha...Men i Usa har jag inte hittat nån än som jag verkligen verkligen beundrar...Du då? Jag håller med Mystjejen om att det finns så otroligt mycket att scrappa om man vill; utmaningar och tävlingar, och DT grejen, så man riskerar snart att bli scraputbränd Men jag gör mest till tävlingar och utmaningar..har väldigt få personliga projekt, utan gör mest för att få skapa..Är det nån annan som känner igen sig? Men jag får ju in viktiga händelser i scrappingen ändå, men inget planerat direktFnyz: Den var Yberfin!! Vad är det för bokstäver i rubriken?? Jag såg att Cheri hade liknande på sin Sjala på" och jag gillar dem jättemycket.... Vad olika vi är; det är nästan bara amerikanskor/fransyskor jag kollar på och har som inspiratörer...Elsie är ju otrolig, men jag kan inte få till det riktigt så där...men hennes kollektioner ska jag ha, allihop!
    Ja Vive la France!! Där däremot finns det huur många som helst som jag älskar! Kolla in "patiscrapbook" på 2Peas säger jag bara
  • Tjej 83

emmixen ja har msn men använder den tyvärr inte, har inte tid..

jo79, använder du stämplar? forma hantverk ligger med i borås. kanske du visste?

min syrra ringde nyss, hon va på gekås, ullared, o hon hittade en skärmaskin kostade 40kr. hmm skoj. få se va de är för någe hehe, men den kanju va bra o ha.

• kanskesnart

Tjingeling. Grattis mammsy! Fnyz: Den va superfin din nya! Med risk för att låta som en papegoja.. rosa/brunt/turkost e mina favvo färger så jag älskar den kombinationen me

Idag har jag verkligen tänkt onda tankar om denna hobby!! Satte mig i godan ro för att göra klart doptavlan jag höll på med. Siktade väl på ungefär tio minuter eftersom det bara var texten kvar och till den skulle jag använda små bokstavsstickers hade jag tänkt. Självklart var det fel färg på dom så det blev inte alls snyggt. Nähe, bara att börja försöka måla alla pyttepyttesmå bokstäver med akrylfärg. Det var ju verkligen lättare sagt än gjort! Allt blev bara kladdigt & klumpigt & ojämnt (fick nog göra om varenda bokstav minst tre gånger så de va ju tur att man hade många). Tre timmar och ett antal svärord senare var jag äntligen klar med sista lilla bokstavenSkrattande(ett O som detsutom blev riktigt bra jämfört me de andra).. Rätar på nacken och pustar ut... "Floff"hörs det.. Det lilla förb*ade o:et flyger från handen och landar på golvet... UPPONER!!!SkrikandesSkrikandes Ska de här va en kul hobby eller!???

• Coursell

Men oj snacka om otur!
    Hur länge fick du räkna då för att inte tavlan skulle bli mos?

• Fnyz

hej tjejer, fnyz har tänk göra en riktig freestyle LO Fundersam det är till 100årsalbumet å ska vara förstasidan där de står lite om de båda som fyller å så ltie grattis å massa sånna små meningar här å där fast de slutar säkert att det blir en fnyzsida med datautskriven text, fotomattor och floss

• Tjej 83

ahh så jobbigt! hoppas bara du inte tog ut ilskan på tavlan.

• Mystjejen

Kanske snart: Tufft läge... Vet preciiiis hur du känner dig!!!

• Mystjejen

Fnyz: Vad spännande... Ska bli kul att få se hur det blir! Oavsett hur det slutar så blir den säkerligen jättebra! Du e duktig du tjejen!!

• MiaB72
    h77 skrev 2007-02-08 19:07:01 följande:
    Hej Hej!Nu har jag en fråga om Quick Kutz =)(jag har tydligen problem med det här med montering ;) )Någon som vet hur man "monterar" sina dies? Förstår inte var den "genomskinliga" plasten som följer med ska sitta ( som är klistrig på ena sidan)????OJ va korkad jag känner mig ;)Va otroligt många fina LO´s ni har gjort!!!! (ingen nämd, ingen glömd)Extra stort grattis till Mammsy!
    Du ska sätta den fyrkanten men klistriga sidan nedåt, alltså mot bokstaven eller motivet du har, sen sätter du in den i din QK och trycker till som om du ska trycka ut nåt på papper, då trycks klisterlappen fast och sen är det bara att köra på
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket