• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • vynja

Hej alla ! Nu hittade jag hit tack vare Fnyz som tippsade om denna tråd :) Har scrappat i snart ett år och JA, det är Verkligen beroendeframkallande ! >D

• Fnyz
    vynja skrev 2007-02-09 15:24:53 följande:
    Hej alla ! Nu hittade jag hit tack vare Fnyz som tippsade om denna tråd :) Har scrappat i snart ett år och JA, det är Verkligen beroendeframkallande ! >D
    välkommen hit kul att du hittade tråden.
  • Coursell

Åh..idag har jag handlat
    Åkte till en bokhandel i Söderköping, blev massor fattigare
    De hade designblock som man fick välja bara ett papper ur om man ville för 5 kr st. Det är väl billigt...eller?
    Var köper ni era blommor?
    Där jag var hade de bara en vacker glasburk med blommor för 85:- Prima står det på den men inte hur många det är.

Det roligaste var FAKTISKT när jag skulle betala och hon rent spontant ger mig 10%

• DecemberLove

Hej alla !

Nu har jag handlat hem två kassar med allt möjligt haha så nu ska jag komma igång, ska se om jag vågar posta något och visa er sen

• Örnen76

Har gjort en till dubbel-LO, som nu finns i mitt scrapgalleri. Lo'n är dock inte så ljus i verkligheten som i galleriet...
    Fick i går reda på att jag fick plats på en scrapmara i mars!!! Ska bli superkul

• Fnyz
    Coursell skrev 2007-02-09 17:53:04 följande:
    Åh..idag har jag handlat Åkte till en bokhandel i Söderköping, blev massor fattigare De hade designblock som man fick välja bara ett papper ur om man ville för 5 kr st. Det är väl billigt...eller?Var köper ni era blommor?Där jag var hade de bara en vacker glasburk med blommor för 85:- Prima står det på den men inte hur många det är.Det roligaste var FAKTISKT när jag skulle betala och hon rent spontant ger mig 10%
    jag har köpt tre  sånna flaskor med blommor sen har jag köpt samma blommor fast i småpåsar från olika internetbutiker t.ex. www.scrapoteket.se brukar ha det. Annars köper jag även större blommor från Heidi swapp och bazzil finns i de flesta internet butiker det med t.ex. www.minneskatten.se och www.hobbyhuset.se 
  • Mizty

Kanonfina nya LO´s som lagds upp idag  

Måste sätta mig och scrapa ikväll!!! Har abstinens så hela kroppen skakar

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Lingonflickan
    Loppan: Fina nya. Jag har bara ett par tankar. Underbara blå känns lite tung mot ena sidan. Kanske något vitt längs kanten på den nakna cs:en. Mönster eller journaling med den vita pennan du använt till  underbara. På Vinter skulle jag vilja att det "hände något" i övre högra hörnet. Fotohörn - gärna i papper - eller diskret deko tex.
  • Örnen76
    Lingonflickan skrev 2007-02-09 19:03:14 följande:
    Nyfiken Örn: Härlig dubbel. Gillar särskilt hur du låter den breda linjen binda ihop fotona.
    Tack
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket