• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Örnen76
    malin ulrika skrev 2007-02-16 19:34:38 följande:
    En kompis till mej ska åka till Ottawa där de har en stor scrapaffär... Skickade med 300 spänn så hon kan handla en "godis påse" till mej! Lite spännande när man inte vet vad hon kommer hem med!
    Spännande
  • Peggy O

Har lagt ut tre nya Layouter i galleriet.
    Bla denna
    Sommar dubbel

Lämna gärna ris och ros.

• Peggy O

Hmm. första försöket att infoga en bild. Gick visst inte så bra.

• MAMMSY

Johanna79 Fyy vad tråkigt med din morfar... Vet hur det e sänder styrkekramar till dig. Visa gärna om du gör nån minnes sida sen.. Jag har funderat på att göra nått liknande men jag har inte orken tiill att skapa något sådant ännu för det första så lever dom ju fortfarande även om det e knappt å allt är så känsligt ännu så det ligger för _nära_ än så länge, men tids nog vill jag oxå göra nått sånt !!!!

Emmixen Näääe man blir så ledssen å arg på samma gång när man hör sånt här. DET SKA INTE FÅ hända BARN sånt här!!!!!
    Kramar om dig med, tror du kan behöva det, förstår om du e ledssen / Malin

• Johanna 79
    MAMMZY: Jag lägger ut den när jag gjort den. Känner att det kan vara en bra bearbetning. Jag och min morfar stod varan väldigt nära. Han bodde på tvärgatan från mig. Och min son på 4 år älskade honom. Han tog en påse med lite mat och gick bort med till honom. När vi fick över ibland. Och även när vi gkorde stor kok!

Emmixen: Styrkekramar till dig  Jobbin när unga nära går bort. Har varit med om det också. En kompis som gick bort i MS. Och en klass kompis på Gymnasiet fick sätta sitt liv på en fruktansvärt sätt!

Venezuela: Jag har norpat idèn från ett av dina grattis kort! Så nu ska jag försöka att få svärfars grattis kort klart!
  • MAMMSY
    Johanna 79 skrev 2007-02-16 21:06:52 följande:
    MAMMZY: Jag lägger ut den när jag gjort den. Känner att det kan vara en bra bearbetning. Jag och min morfar stod varan väldigt nära. Han bodde på tvärgatan från mig. Och min son på 4 år älskade honom. Han tog en påse med lite mat och gick bort med till honom. När vi fick över ibland. Och även när vi gkorde stor kok!Emmixen: Styrkekramar till dig  Jobbin när unga nära går bort. Har varit med om det också. En kompis som gick bort i MS. Och en klass kompis på Gymnasiet fick sätta sitt liv på en fruktansvärt sätt!Venezuela: Jag har norpat idèn från ett av dina grattis kort! Så nu ska jag försöka att få svärfars grattis kort klart!
    Vet precis.. Hade oxå en jättenära realation till mina morföräldrar... Är så glad att Julia hann träffa dom iallafall lite innan dom blev dåliga, men det gör så ont att veta att dom aldrig blir vad dom en gång var å att dom snart e borta
  • Mizty
    sofiemalmö skrev 2007-02-16 13:52:44 följande:
    har hittar massa kartonger med lock på jobb och tänkte göra dem fina, någon av er som scrappat en låda man kan få lite insperation från? Tänkte göra en låda för lera, en för bilar osv...och sätta fotot utanpå vad som finns inuti, så Jonathan vet var sakerna är...Pedagogisk eller vad...hahaha
    Jag hat gjort två lådor, men ingen till leksaker eller så.. Har gjort till mina stämplar & ett album! Men kika gärna i mitt bildgalleri

Ja, här har verkligen varit lugnt idag
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Blue Vapor

Jag har lagt upp den nya inspirationsutmaningen i min blogg tidigare idag - om någon är nyfiken och vill vara lite nyskapande Hoppas att några tycker det är lika spännande som jag, och vill dela med sig av det som görs!

• Johanna 79
    Blue Vapor: Måste bara säga vilken häftig utmaning! Blev lite sugen... Måste jag erkänna. Får se om jag hittar reklamen först
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket