• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

BV: Vettu vaa? Nu är det imorron! 

• Blue Vapor
    *fniss* ja men hos  mig här i stan är det i allefall himla mörkt ute fortfarandeeeee??

*morr* fattar itne varför FL stänger ner hela min explorer flera gånger ikväll och igår??? Blir ju tokig här...

Och hallå, jag är ju störd! Glömde ju när jag var tvungen att läsa ikapp SÅ många sidor när jag kom hit ikväll - ett stort STORT TACK för alla supergulliga hälsningar i min sprängfyllda GB, ang korten! TACK!
  • claudia79
    Mizty skrev 2007-02-16 00:09:04 följande:
    Claudia - Jag tycker dom är jättefina båda två!!! Kanske, möjligtvis, eventuellt någon liten "grej" i vänstra övre hörnet... Hmmm Tycker den är jättebra som den är Tror jag ska ta ett kort på mitt köksbord så ska ni få se hur mitt scraptillhåll ser ut Caroline, stolt mamma till Phenom!
    Mmm det är bra att du säger Jag är här för att lära Vissa LO:s blir bara " inte perfekta" som Lilo sa i senaste numret av Scrapbooking m.m.
  • Mizty
    claudia79 skrev 2007-02-16 00:26:25 följande:
    Mizty skrev 2007-02-16 00:09:04 följande: Claudia - Jag tycker dom är jättefina båda två!!! Kanske, möjligtvis, eventuellt någon liten "grej" i vänstra övre hörnet... Hmmm Tycker den är jättebra som den är Tror jag ska ta ett kort på mitt köksbord så ska ni få se hur mitt scraptillhåll ser ut Caroline, stolt mamma till Phenom! Mmm det är bra att du säger Jag är här för att lära Vissa LO:s blir bara " inte perfekta" som Lilo sa i senaste numret av Scrapbooking m.m.
    Nä, det ska gudarna veta att det är flertalet som man inte kan sätta fingret på vad det är somär fel & man blir bara inte 100 nöjd Tur att jag har er här då så man kan få råd & tips
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Mizty

Men jag tycker i alla fall att den är KANON Claudia!!!

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Loppan79
    Jen 82 skrev 2007-02-15 21:43:02 följande:
    Loppan79 skrev 2007-02-15 21:01:29 följande: Förresten, jag ska till Stockholm på utbildning nästa vecka. Vet ni vilka scrapbutiker som finns där och vart de ligger? Jag tror att kurslokalen ligger ganska nära panduro (?) eller i alla fall ganska nära hötorget (märks det att jag inte hittar så bra i Storstan? )Panduro ligger på Kungsgatan vid hötorget ner emot östermalmstorg. Skapa ligger på Hornsgatan vid Mariatorget Papprika ligger inte centralt utan i Gubbängen ca 15 min med t-bana från centralen + 5 min prommenad. Scrapstudion ligger på tomtebodagatan Sen tipsade B V om en bokaffär i PUB huset med scrapsaker (men där har jag inte varit) och det ligger också vid hötorget
    Å tack. PUB hittar jag ju till men vart ligger panduro? Ser jag det från hötorget? Har ingen aning om vart östermalmstorg ligger Generad. Jag kommer gå från station på kungsgatan förbi hötorget och fortsätta mot Stureplan tror jag Fundersam.
  • Fnyz

god morgon scrappisar.. är inne på sista LO:N till pappas album, den är påbörjad och typ gjord till hälften så det verkar som ajg hinner skulle vilja göra fler
    måste nog köpa ett lettersize album till mig själv åxå för de e kul medolika format.

• Loppan79
    Blue Vapor skrev 2007-02-15 23:01:22 följande:
    Det är helt sjukt vad ni skriver under en dag....................*trött i ögonen och scrollfingret*Loppan79 (var det väl??)Sthlmsbutiker -Ja om du ska vara vid hötorget så är det ju jättenära ner till stora Panduro! Även nära till bakre PUB-huset, där bokhandeln längst in har en rejäl hylla scrapsaker (dock inte de kändaste märkena - men väl Diecuts with a View-prylar bland annat.)Skapa Hobby ligger på Söder - Hornsgatan nära Mariatorget. Dvs inte alls nära där du ärPapprika - en rätt bra bit söder om stan.Den på Tomtebodavägen/gatan finns väl inte kvar????? Stängdes väl redan förra vintern? Eller har den startat igen kanske?Magdas i Rimbo - inte direkt på vägen mellan Sthlm och Uppsala Mer ut åt Norrtäljehållet.Det är dååååååååligt med scrapbutiker i huvudstaden!!! Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Bakre pubhuset? Finns det olika pubhus? FörvånadGenerad
  • Loppan79
    Camasunary skrev 2007-02-15 23:11:56 följande:
    Imorron ska jag få en ny kompis!! Ska köpa en digital systemkamera, troligen en Canon... Nån som har något kameratips??
    Har en canon ixus65. Funkar bra tycker jag. Fast jag är ju ingen mästerfotograf utan vill mest ha en enkel kamera som tar snabba och bra bilder och de kraven uppfyller den i alla fall
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket