• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Johanna 79

Näää, verkar som jag ska lägga mig nu! När jag t.o.m trycker "posta inlägget" fast jag inget skrivit! Oskyldig

• Blue Vapor

Undrar vad jag gjort för ont, eftersom min tub med vit akrylfärg har nästan torkat.... Jahapp..... vad gör jag NU då?? Fundersam

Johanna 79 - vad skoj!! Hoppas du materialet snart då

• Emmixen

Nu ska jag nog gå ifrån datorn för dagen.. I morgon blir det "gris" haha, nää men "grease" i Malmö, ska bli jättekul! Fast Måns Zelmerlöv är ju inte med, han ska ju uppträda i Melodifestivalen.. :( Hörs!

• Cia o krabaten

Emma: Det var ju en dålig dag ni valt att gå på Grease då!
    Hade ni inte kalendern framme med melodifestival inbokat när ni bokade biljetter??
    ha det så kul!

• Johanna 79
    Emmixen: Ha en trevlig morgon dag!
  • Camasunary

BV: Ta den röda akrylfärgen istället!!

Kan man få en hint om lämplig tidning att köpa så att man kan inspirera sig och frossa i de snygga pappren?? För det är väl ändå inte meningen att jag ska leta upp dem på en reklampelare och riva ner pappret därifrån?? FundersamGlad

Det har blivit dåligt med tidningsläsning för mig på sistone.. har bytt de glassiga magasinen mot Vi föräldrar och Vagabond (måste hålla drömmarna levande!!)... men de ligger i "pappershögen"inplastade och olästa dom också...

• Blue Vapor
    Emmixen - jamen det var väl en usel dag ni valde? Ha det så skoj!!

Johanna 79 - hoppas att du HITTAR materialet t o m
    Cama - HA! Känner igen det!! Jag har en trave INPLASTADE magasin liggande på soffbordet som mitt ständiga dåliga samvete   Säkert 30-40 cm hög Nehej, du ska inte behöva riva ner från reklampelarna Jag har hittills sett i Elle's mattidning - vad den nu heter Elle Mat & Vin?? Och jag har för mig att min mamma sett den i senaste "Laga Lätt" Oskyldig Det känns ju som att om den dyker upp i SÅNA magasin så borde de ju komma lite varstans nu framöver..... Det tar jag för givet i alla fall Senaste DV är fortfarande i plast, så den har jag inte hunnit kolla...

*måste säga upp ett gäng tidningar...*

Nej rött blir inte bra asså....... nu tog jag en ljusblå istället, får försöka embossa det sen..... Fundersam
  • Cia o krabaten

BV: Nu är du väl ändå ute och cyklar?!
    Embossa akrylfärg???

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket