• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • scrapparlotta

claudia:

Vilka fina LO:er, underbara Och så mysigt det såg ut med ett litet vinglas på scraparbordet. Blir väl ÄNNU roligare att scrappa då eller? Det måste jag åxå prova......om si så där 4 -5 månader, när "matmonstret" kan tänka sig att sluta snutta på mig. Men då......vinaren fram.....mumsigt och mysigt.......Ja sambon sitter ju med en öl framför sig vid fotbollen, då kan vi ju ha ett glas vin på scrapbordet

• Blue Vapor

Nu SKA jag scrappa !!!! Har fasen setat här vid datorn sen jag kom hem ikväll -utan att få nåt riktigt gjort... ja okej, det är ju RIKTIGT att snacka med er Men nu måste jag sätta händerna i nåt papprigt....

*åh vad jag längtar till imorrn så jag kan fota EN SAK som ska illustrera min nya inspirationsutmaning till bloggen!!! *

• Camasunary

åh va jag längtar tills imorron när jag får se nya inspirationsutmaningen

• claudia79
    Blue Vapor skrev 2007-02-15 23:57:09 följande:
    Cama - Ja det var nästan meningen det Nämen seriöst - JAG tycker det är en superduper just INSPIRATIONSutmaning!!! *wiiiiiiiii* Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Men gumman!!! Det blir ju som att lägga sig innan julafton eller dan innan sitt bröllop ju....man kan OMÖJLIGEN somna för man längtar så mycket till dan efter
    kikkan skrev 2007-02-15 23:50:02 följande:
    claudia:Vilka fina LO:er, underbara Och så mysigt det såg ut med ett litet vinglas på scraparbordet. Blir väl ÄNNU roligare att scrappa då eller? Det måste jag åxå prova......om si så där 4 -5 månader, när "matmonstret" kan tänka sig att sluta snutta på mig. Men då......vinaren fram.....mumsigt och mysigt.......Ja sambon sitter ju med en öl framför sig vid fotbollen, då kan vi ju ha ett glas vin på scrapbordet
     Jaa men jag rekommenderar max ett glas för en uttröttad småbarnsmamma...iaf om man  inte har en skärmaskin för mina papper blir då inte rakt skurna efter lite vin kan jag säga
  • scrapparlotta

claudia:

, ja det klart. Sånt måste man ju tänka på förstås. Annars risken stor att man får en knasig LO

Nä, nu ska jag gå och lägga mig. Den lilla matvraket som ligger och sover så sött nu vaknar snart och vill ha mat antar jag.

God Natt tjejer

• Blue Vapor

Claudia - ja jag veeeeet.... och jag är så SUR över att jag inte hann hem så jag kunde fota medan det fortfarande var dagsljus!!! Skrikandes För då hade jag lagt upp den redan ikväll! Vi får ge oss till tåls, alla tre

Skärmaskin är nästan ett måste när man vinscrappar............................................ *slår ett slag för ClasOhlsons ypperligt bra-iga!!* Imorrn blir det vinscrapping här.Oskyldig

• scrapparlotta

Oj, kvar här än. Skulle ju ligga i sängen....hmmm

BV: Vad kostar den bra-iga skärmaskinen på clas olsson? Skulle gärna vilja ha en, men dom är lite smådyra......

• Mizty
    Claudia - Jag tycker dom är jättefina båda två!!! Kanske, möjligtvis, eventuellt någon liten "grej" i vänstra övre hörnet... Hmmm Tycker den är jättebra som den är

Tror jag ska ta ett kort på mitt köksbord så ska ni få se hur mitt scraptillhåll ser ut
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket