• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Mystjejen

OBS!!! OM DU ÄR KÄNSLIG FÖR PRAT OM SCRAPHÖRNOR SLUTA GENAST LÄSA!!!

Jippiie!!! Har fått ett eget scraprum!!
    Så nu står alla mina scrapprylar nedpackade... Men det är det ju såklart värt!
    Så ikväll är det surfa runt och kolla in scraphörnor som gäller...
    Vad har ni för tips? Vill ha tips om ALLT!!
    På måndag bär det av till Ikea mm, så jag måste ju ha en plan!

• malin ulrika

Venezuela, jaha, nu har jag läst rätt artikel!
    Den var ju trevlig!
    Vad mysigt ni verkar ha! Avis, jag som inte har nån scrap kompis att lätt komma till...
    Vi samlas på jobbet bra och visar upp våra verk för varandra!

Får man fråga vem du är av "damerna" i artikeln, eller du kanske vill vara bara "Venezuela"...?
    I alla fall, bra artikel! Och förstår att ni har tillgång till den där affären i alla fall, så mysigt!
    Synd att vi inte fick se bilderna, säg till om du scannar in dem så småningom!

• malin ulrika

Tjej 83,
    har nu sett att sådana där manicker kallas "turn mounts" hos vissa, du kanske kan söka på det!

• Örnen76
    Mystjejen skrev 2007-02-17 16:59:36 följande:
    OBS!!! OM DU ÄR KÄNSLIG FÖR PRAT OM SCRAPHÖRNOR SLUTA GENAST LÄSA!!!Jippiie!!! Har fått ett eget scraprum!!Så nu står alla mina scrapprylar nedpackade... Men det är det ju såklart värt!Så ikväll är det surfa runt och kolla in scraphörnor som gäller...Vad har ni för tips? Vill ha tips om ALLT!!På måndag bär det av till Ikea mm, så jag måste ju ha en plan!
    VAD KUL!!!
    Jag har en bild på mitt scraprum i mitt pysselgalleri. Köpte nästan alla grejjer på IKEA
  • Cia o krabaten

Mystjejen: Ååå vad kul!

Mina tips är LJUS! Har en solljuslampa för att få "korrekt" färgupplevelse, eller vad man ska säga...
    Mappvagnar från IKEA för A4 papper funkar utmärkt att förvara 12*12 papper i. Har man bara tillräckligt många ( ) så stöttar de upp varandra och de blir inte böjda fast de är för höga.
    De kan man ha dels i em mappvagn och dels i skåp och lådor.
    Jag har en bred låda där jag på ena sidan har CS och andra mönstrade i rärgordning. Blir sååå lätt att bläddra fram det man vill ha och få en översikt!

Och såklart bordsyta till tusen!
    Jag har ett skrivbord som är nästan 2m långt. Där får jag 50cm till att scrappa på
    Har även en bordsyta ovanpå byrån som avlastning för halvfärdiga projekt osv, plus att det och datorbordet kan användas att scrappa på när jag väl får scrapsällskap

• claudia79

Cia: Nu ska jag kila och göra den där smaskiga kladdkakan du tipsade om! Tur att det inte är godis i den iaf

• Mystjejen

Cia: Tack! Vad många bra tips!

Nu har jag uppdaterat med en ny LO på min blogg...
    (och även en LO som mon dotter gjort...)
    www.frusigoldson.blogspot.com

Nu ska jag gå och laga mat...
    Ska ha gäster ikväll och kolla på melodifestivalen!

Ha en bra kväll!
    Vi höres!

• Cia o krabaten

Claudia: Se till att ta den i tid bara *MMmmmmmm vad gott! Tur att jag inte har smör hemma *

• Coursell

Ett eget helt scraprum! wow
    Själv ska jag ta mina små lådor och pärmar och bänka mig framför tv´n och scrappa.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket