• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

"Vanliga" stämpeldynor, sånna du chalkar med.. Tvål & vatten funkar bra. Japp!! Använd samma som till rubberstampsen Clearstampsen är ju gjorda i nån sorts genomskinligt gummi.

• Mizty
    BV - Sååååå fin! Många  för den

Frågade för ett tag sedan om någon vet var jag kan köpa Swirlar... Vet inte om jag missat att någon svarat Förvånad Men är det någon som vet? Gärna Chippisar...
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Cia o krabaten

theosen: Visst använder jag min, men det är iaf dyrt!
    man vill ju ha flea alfabet att välja bland för att inte bli för enformig. Så varje LO med qk kostar ju sin slant om man slår ut det så att säga...
    Men jag kan ju inte säga nej heller efetrsom jag har en

• Emmixen
    Camasunary skrev 2007-02-20 23:05:05 följande:
    Ja, fast om jag skriver "En liten bit av himmelriket" så känns det som om Sankte Per har ramlat ner typ!!
    Haha, ja precis.. Hm. Vad kan man annars skriva som låter snyggt då?! Det är svårt.. Varför inte ha på engelska (a little piece of heaven) ändå?
  • malin ulrika

Mizty,
    jag köpte chipboard swirls som jag gillar jättemycket, det var tre 12 x 12 blad med swirls! De hette "the big board" men kommer inte ihåg nu vilka som tillverkar dem.
    Påminnmej i min GB så kan ajg kolla när jag kommer hem, om du inte kan leta på nätet och hitta dem...

• Camasunary

theosen: Jag måste erkänna att jag använt min QK pinsamt lite... Jag vann ett Vixenalfabet innan jag köpte tången, sen när det var rea köpte jag tången ganska billigt och fick med ett metro alfabet. Sen har jag köpt en del dies och det jag använt mest är snöflingor! Alfabetena har jag använt mycket lite... det blir som med allt annat, jag tröttnar på att ha samma grej, så när jag använt Vixen/metro en gång så vill jag ha något annat, nytt istället och det blir ju jäkligt dyrt isf!! Men jag använder gärna diesen när jag gör kort!! Men det gör jag inte lika ofta

• Camasunary

M.U & Mizty: Det är Fancy Pants!! Så läckra!! Man vill ju ha allihop Räcka ut tungan

• Johanna 79
    BV: Jätte söt Lo:s!

Jag har också Lo.s som ligger färdiga. men är helt handikappad. Har ingen kamera som funkar. Våran har åkt i golvet och objektivet kan vareen ta sig in eller ut.
    Så nu har vi fått papper från försäkringsbolaget och så ska kameran lämnas in. Så jag lär vara utan kamera lääääääääääääääääng..... SKIT JOBBIGT!
  • Camasunary

Emmixen: Det är just det jag har funderat på! Jag vill helst inte skriva på engelska... det är enda anledningen! Störigt stönig ibland...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket