• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • malin ulrika

Imorron ska jag och en kompis åka till scrapaffär! Wohoo!
    www.scrapbookstar.ca
    Åh vad skoj det ska bli, åker nästan aldrig till scrapaffär!

• theosen

Jag börjar bli lite sugen på ett QuicKutz, eller hur man nu säger. Vad behöver jag mer än ett handtag? Och vart rekommenderar ni att handla? ca pris?

Vore tacksam för snabb hjälp. ( måste passa på nu när sambon sa ja)

• Johanna 79

Konstigt, länken kan jag titta på funkar jätte bra. Men om jag sedan trycker in bara deras adress www.kortmakaren.se Så blir allt fel.

• claudia79
    Marajjah skrev 2007-02-20 22:45:15 följande:
    har inte längre bredband, ska få, om ett tag. Blivit nåt fel i övergången mellan två abbonemang. modem så länge. Läst igenom allt sen i söndags nu... tog tid kan jag looova.kollektivt wow till alla nya fina lo:s å alla publiceringar Fråga ang. clearstamps. Man skulle sätta dem på akrylkloss? Var hittar jag det å hur sätter jag fast dem på en sån?ClaudiaVar det på scrapperiet du hittat CK top10?Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Japp! Jag satte fast en del av stämplarna på cdfodral igår Oproffsigt kanske, men det funkar ju och det är huvudsaken Du drar bara bort skyddsplasten från båda sidorna och sen sätter på - lätt som en plätt!
  • Mizty
    claudia79 skrev 2007-02-20 20:45:08 följande:
     Host host alla Magnolia hatare nu får ursäkta mig att jag gick över till fiende land och beställde två tilda-stämplar okcså! (Men de har jag inte fått haha)Men ev ska jag till GBG nästa helg........ÄR det MÄSSA där då?!?!
    Japp, det är mässa nästa helg här SkrattandePenga mun Vad roligt om du kommer! Hoppas jag känner igen dig om jag ser dig där! Jag har oxå tänkt att beställa Magnolias stämplar, men jag köper dom någon annan stans, vågar inte chansa en gång till Har fortfarande inte fått mina saker! Men jag har hört att dom är "snabba" när det gäller deras egna stämplar!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Marajjah
    claudia79 skrev 2007-02-20 22:52:19 följande:
    Marajjah skrev 2007-02-20 22:45:15 följande: har inte längre bredband, ska få, om ett tag. Blivit nåt fel i övergången mellan två abbonemang. modem så länge. Läst igenom allt sen i söndags nu... tog tid kan jag looova.kollektivt wow till alla nya fina lo:s å alla publiceringar Fråga ang. clearstamps. Man skulle sätta dem på akrylkloss? Var hittar jag det å hur sätter jag fast dem på en sån?ClaudiaVar det på scrapperiet du hittat CK top10?Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610 Japp! Jag satte fast en del av stämplarna på cdfodral igår Oproffsigt kanske, men det funkar ju och det är huvudsaken Du drar bara bort skyddsplasten från båda sidorna och sen sätter på - lätt som en plätt!
    ok, för de stampsen du köpt var ju bara för vackra. var hittade du dem nu igen? Orkar inte leta igenom allt igen, inte med detta segmodem... Men, du vet inte var man hittar akrylklossar då, om man nu vill vara lite mer proffsig?

Å vad använder man till att stämpla dem med? Vilken färg alltså?
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Marajjah

eller färg å färg, jag menar, akrylfärg, ink, eller annat?

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Camasunary

Marajjah: Akrylblock borde finnas om de säljer clearstamps tycker jag. Stämplarna fäster av sig själva på blocket, de är liksom klibbiga i konsistensen! Så det behövs ingen annan montering.

theosen: Kan inte hjälpa dig med vart det är billigt, men jag vet att annasscrapbooking har QK... men det finns väl både här och där. Sen brukar det ju följa med ett alfabet när du köper tången, så kolla vilket du vill ha.

Nu har jag lite språkpronlem igen!! Kan man översätta "A little piece of heaven"? Hur i så fall? En liten bit av himlen låter som om det är "bara" himlen och inte himmelriket så att säga, nån som förstår vad jag menar??

• Emmixen
    theosen skrev 2007-02-20 22:48:32 följande:
    Jag börjar bli lite sugen på ett QuicKutz, eller hur man nu säger. Vad behöver jag mer än ett handtag? Och vart rekommenderar ni att handla? ca pris?Vore tacksam för snabb hjälp. ( måste passa på nu när sambon sa ja)
    Angående priser och sånt finner du butiker i första inlägget i denna tråden. De flesta har Quickutz. Vad som finns till QK kan du kika på här: www.quickutz.com
  • Emmixen
    Camasunary skrev 2007-02-20 22:59:48 följande:
    Marajjah: Akrylblock borde finnas om de säljer clearstamps tycker jag. Stämplarna fäster av sig själva på blocket, de är liksom klibbiga i konsistensen! Så det behövs ingen annan montering.theosen: Kan inte hjälpa dig med vart det är billigt, men jag vet att annasscrapbooking har QK... men det finns väl både här och där. Sen brukar det ju följa med ett alfabet när du köper tången, så kolla vilket du vill ha.Nu har jag lite språkpronlem igen!! Kan man översätta "A little piece of heaven"? Hur i så fall? En liten bit av himlen låter som om det är "bara" himlen och inte himmelriket så att säga, nån som förstår vad jag menar??
    Hm. En liten bit av himmelriket, då? Haha, jag vet inte..
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket