• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Bark

Jättefina nya Lo ni lagt upp!!

På tal om att använda ängel på sin Lo, så har jag gjort en med rubriken "mina änglar". Jag kallar dom ofta änglar och ville ha det som rubrik, men jag hade oxå en tanke på om det var opassande.

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Bark

Nu har jag surfat runt på olika scrap-sidor och funderar på att köpa mig foamstamps. Hur använder man dom? Generad Är dom monterade och klara bara att smeta på färg och stämpla eller?? Skrattande

Mamma till Jasmine & Timmie
  • Emmixen
    Bark skrev 2007-02-21 06:57:36 följande:
    Nu har jag surfat runt på olika scrap-sidor och funderar på att köpa mig foamstamps. Hur använder man dom? Är dom monterade och klara bara att smeta på färg och stämpla eller?? Mamma till Jasmine & Timmie
    Japp! Så gjorde jag med mina i alla fall.
  • claudia79
    Mizty skrev 2007-02-21 01:35:07 följande:
    Ja, jag är vaken Sitter å gör en beställning på SA! Du kanske vet... Det står att maxfrakten är 33:- men när jag kollar i mín kundkorg så står det 55:-Skulle du komma till mässan nästa helg?Caroline, stolt mamma till Phenom!
    Ja men frakten blir 33:- om du betalar med kort, det korrigeras automatiskt..Nja jag vet inte hur det blir...Vi ska antagligen åka till GBG, om det inte är för tragiskt väder, och då är det ju svårt att hålla sig från en MÄSSA lixom Jag vet kanske mer ikväll....
    malin ulrika skrev 2007-02-21 03:29:13 följande:
    Claudia79,tycker det är svårt med böcker, eftersom mycket av det i dem är "gammalt" när boken ges ut! Scraptrenderna går så fort, har ett par riktigt gamla böcker, 5 år eller så, och LOsarna i dem är "anskrämliga" med dagens mått, fast de var gjorda av "proffs"...Tror tidningar är MYCKET bättre ide, då får man liksom lite av det "senaste". Jag har både memory makers och simple scrapbooks, de är bra båda två!Godnatt! 
    Alltså jag tror du har rätt...jag kollade på Adlibris igår och de har ganska mycket böcker, men en hel del från 2005 tex..det är 2 år sen och jag undrar om man verkligen blir inspirerad på samma sätt, om man tycker att LO:sarna är "fula" sas..Men jag beställde ett till nr av CK igår haha*läsgalen *
  • Cia o krabaten

Claudia: Alla mina CK är helt sönderlästa

Har 2 års nummer och bläddrar i dem HELA TIDEN!!!

• Mystjejen

Godmorgon...

Claudia: Jag ska till GBG på mässan i slutet av mars...
    Jag har Elsies bok...men den är nog inte intressant antar jag...
    Och Ali Edwards senaste...designing with patterned papers, den är bra. Bra förklarat och skisser på varje sida. Den funkar länge just pga skisserna...
    Och så har jag clean and simple, the sequel, den är också bra, inte supermycket LO:s men hon skriver bra och inspirerande och boken är snyggt gjord och upplagd. Den är helt enkelt mest inspirerande...
    Tycker också att tidningar är roligare, men det beror ju på vad man är ute efter.
    Jag har köpt mina på Magdas (böckerna alltså) tycker de har bra priser där.

• pylle

Claudia min syster jobbar på adlibris så jag har nämt till henne att det vore skoj med lite ny böcker ska säga det till henne igen så kanske dom kollar på det. Skrattande

• Mystjejen

Just det...

Emmixen: Jättefin LO!
    BV: Helt ljuvlig LO!

MalinUlrika: ÅH! Jag vill med gå på scrapaffär... Vad kul!

Någon frågade om foamstamps... En sak jag hade missat var att man INTE får tvätta dem med diskmedel för då kan de lossna, vilket de gjorde för mig *snyft*...ett litet tips bara...

• Mystjejen

Nu har ni pratat om så mycket swirlar och grejer att jag måste springa och kolla...
    Skulle inte köpa något innan mässan...men jag VILL!!! Men om det är cybercrop snart då måste jag nog ha lite nytt...hm...ja, det måste jag nog...

• Coursell

Vad ÄR swirls? Nån som har bild att visa? ...

Godmorgon föresten

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket