• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Camasunary

Har tydligen mer än ett språkpronlem ikväll!!

Marajjah: Stämpeldyna blir bäst, de är ofta små krumelurer och fina mönster och då blir oftast akrylfärg för kompakt och tjockt.

• Camasunary

Ja, fast om jag skriver "En liten bit av himmelriket" så känns det som om Sankte Per har ramlat ner typ!!

• scrapparlotta

Puffar upp min fråga jag ställde här innan idag.

Det finns några här inne som bor i eller utanför borås, va? Har ni då i så fall hört talas om en liten butik som heter "Småslöjden" och som åxå ska ha en klubb som heter "pysselklubben"? Läste lite om detta i Borås Tidning, det är en tjej som har denna lilla butik med pysselgrejor, och då åxå scrapbookingsaker. Men mest intresserad blev jag av pysselklubben, som hon åxå hade. Där kan man tydligen varannan måndag komma dit och pyssla med andra. Kostar ingen. Nån av er boråsare här som har hört talas om detta, kanske till och med har varit där? Efter som jag är ganska ensam om min scrapbookingintresse här så vore det kul att träffa andra med samma intresse.

Jag är urdålig på att söka på nätet, men jag försökte på eniro men hittade inget om den.

• Blue Vapor

Hellu - lång tajm nå siiii - här är min nya LO!

Handlar om när vi skulle åka hem från BB
    Tänkte lägga två bredvid varandra här, men vet faktiskt inte hur man gör - så jag lägger en, så finns en liten detaljbild i galleriet också! En massa glittrigt som såklart inte syns i den här upplösningen.... Finns större upplösningar i min blogg ifall man är intersserad att gå in i milimetersyning

Linns album 018resize.jpg

Nu måste jag läsa lite av vad ni skrivit..... *puh*

• Mizty
    Marajjah skrev 2007-02-20 22:56:53 följande:
     Orkar inte leta igenom allt igen, inte med detta segmodem... Men, du vet inte var man hittar akrylklossar då, om man nu vill vara lite mer proffsig?Å vad använder man till att stämpla dem med? Vilken färg alltså? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    ScrapAddicted säljer 3-pack med klossar (3 storlekar) Tyckte dom var billiga om jag jämför med dom jag sett i butiker jag varit i...
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Marajjah

BV
    Så fin!

Cama
    ok, vilken typ av stämpeldynor å hur rengör jag dem då? Vatten å tvål typ eller? har ju rubber stamps sen tidigare, kan jag använda samma saker som jag använder till dem?

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Mizty
    Marajjah - Stämplarna finns på Papp & Scrap & SA.Lite billigare på P&S
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • theosen

Oj vad svårt, gick nog inte att bestämma sig i kväll. har ni haft mycke användning av erat, ni som har en QK?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket