• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Mizty
    Camasunary skrev 2007-02-20 23:24:54 följande:
    M.U & Mizty: Det är Fancy Pants!! Så läckra!! Man vill ju ha allihop
    ??? Generad Menar du swirlen?
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Blue Vapor

Tack för alla !

Ja just ja, Fancypants har ju underbara chippisar! Minns inte nu om jag såg dem hos Magdas eller om det var nån annan svensk........ hm..... jag vet att någon tipsade om ett annat märke också, som också fanns på en svensk shop..... Fundersam

• MamaKajsa

Camasunary: Lite friare översättning kan ju bli "precis som i himlen" om man vill åt känslan i "a little piece of heaven"

• Camasunary

Hörrni... när man skriver "ängel" om barn, associerar de flesta till att det är ett barn som har dött då? Jag har kört fast så det sjunger om det och behöver en rubrik!! "A little piece of heaven" blir konstigt när jag översätter och när jag söker på "ängel" så får jag sidor till människor som förlorat sina barn...

HJÄLP!! Om ni orkar med mitt jobbiga tugg!!

• malin ulrika

Camasunary,
    kan man använda "himmelskt" på nått sätt? Beror ju lite på vad du vill få fram liksom.
    I philadelhia reklamen säger de väl "a little piece of heaven", vad säger de i den svenska? Kanske kan kopiera det rakt av, om de nu har reklam för det i Sverige...

• malin ulrika

Camasunary:
    eller kanske "Himmelriket på jorden"?

• Blue Vapor

Cama - SVÅRT!!   Funderar och funderar här, men kommer inte på nåt bra Fundersam

Jag kan ärligt säga att "ängel" så som i ett barn som dött, inte var något jag öht hört talas om innan jag började hänga här på FL..... så jag vet inte hur man gör med det... heller

• Cia o krabaten

Jag hade inte heller hört termen änglabarn innan Fl...
    Och i ditt privata album då är det ju ingen änglaförälder som tar illa upp, om det nu skulle vara risk för det.

Jag refererar ju ofta till ängel om min Engla. Lite ordlekar där liksom.

• malin ulrika

Blue vapor,
    jag håller med, har blivit lite tråkig "stämpel" på änglar,
    Jag brukar kalla mina små pojkar för "mina små änglar" men det kan ju låta väldigt fel i vissa öron!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket