• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

tack för svaren om frågan om chalk, så de är bara att dra lite med den på kanterna.. bra o veta,

kikkan
    har du kollat denna? www.smaslojden.se/nav13385
    o sen till vänster såtr det pysselklubben

• claudia79
    Cia o krabaten skrev 2007-02-21 11:10:23 följande:
    Claudia. Är chokladbomben lika god som den ser ut att vara???Å vad sugen jag blev nu!Köpte hem så att E och jag kan göra chokladbollar i em Men då måste jag fixa ngn mat som sköter sig själv i ugnen... vad ska man hitta på då tro? Förslag??
    Jaaa!! Den är supergod! Men mäktig, så man behöver ingen vispgrädde till precis Men den känns såå amerikansk me tanke på sizen: typ 15 cm på höjden! och så gillar jag Nigellas slutkommentar" Räcker till 10 personer. Eller till en med brustet hjärta"..GråterSkrattande
    Mizty skrev 2007-02-21 11:18:29 följande:
    claudia79 skrev 2007-02-21 11:07:57 följande: Mizty: Va fin den LO:n var! Jag har inte sett den tidigare??De säger ju att "if you cant do the time, dont do the crime"....(ang. råna en bank alltså) Men om man får ta med sig pysselgrejerna i finkan, som man har köpt för de rånade pengarna skulle jag nog stå ut ett halvår (Ps.kan du "ta ut" lite cash till mig med, medans du ändå är iggn??)Jag gjorde den till din utmaning men blev inte så nöjd så jag gjorde en ny Tack!Ja, ett ½ år ska jag väl klara mig kanske Klart jag fixar lite pengar till dig oxå!!! Ja, två har jag ju sett innan! Den nya, chokladbomben var ju jätteläcker!!! Dom är alla 3 värda massor av  Såg du mitt bidrag till swe? Att vi använde samma papper på mitten!Caroline, stolt mamma till Phenom!
    haha alright hade du tänkt att sno så det räcker 1,5 år?

Ja ja såg ditt bidrag, jag gillade den jättemycket!!
  • Coursell

Jaa..vill ju prova med detsamma....Men min scraphysteri just nu har inte varit snäll mot ordningen här hemma....Måste faktiskt Städa

Fast om jag sätter fart, kan jag scrappa hela kvällen med gott samvete...hehe.

• Cia o krabaten

Blev supersugen på att göra egna swirls nu!
    Ska nog skriva ut den jag kopierade från ngn som gjort gardiner åt brorsan.... Eller var det elementskydd?
    Minns inte men känns som Mitzy eller cousell kasnke..

Jaja, kartonger har jag ju massor av, så här ska provas!

• Pyret78

C o K: cama har sytt insysnskydd till hennes bror med swirls på

• malin ulrika

Mizty gud vilka fina swirls du tillverkat alldeles själv!!!

Du skulle ha haft med den där i förra utmaningen (den runda)!!

Och Claudia, vilka fina du gjort!  Inramningen av chokladbomben var verkligen fin!

• Cia o krabaten

gah vad svårt det är att klippa snirkligt i kartong!!!
    Och så viker den sig hela tiden... Hoppas det blir bra med akrylfärg på

• älvanpurjo

en fråga QUICKCUTZ TÅNG
     vad är nypris på en sådan och vad används den till?

• claudia79
    malin ulrika skrev 2007-02-21 12:37:08 följande:
    Mizty gud vilka fina swirls du tillverkat alldeles själv!!!Du skulle ha haft med den där i förra utmaningen (den runda)!!Och Claudia, vilka fina du gjort!  Inramningen av chokladbomben var verkligen fin!
    TAck
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket