Inlägg från: Loppan79 |Visa alla inlägg
  • Loppan79

Förr oss som är fast i Scrapträsket

ja, det är stämplar. Du behöver akrylfärg också, det går att köpa billigt på Claes Olsson eller Rusta. Sen brukar jag använda ituklippta disksvampar att lägga på färg med. Men annars finns det ju skumsvampar att köpa på samma ställe som stämplarna.

• Loppan79
    Emmixen skrev 2007-01-30 17:27:47 följande:
    Loppan79 skrev 2007-01-30 15:59:07 följande: pappersbiten.se/shop/index.phpDet som heter Philadelfia är jättefint, det andra Tattletale är jättesvårt att stämpla med Är tattletale svårt? Jag som hade lagt det bland favoriterna inför beställning...  På vilket sätt är det svårt? www.emmixen.se
    Det är så små bokstäver. Det är pilligt att få dit färgen utan att få klumpar och sen är det svårt att stämpla så att bokstäverna hamnar snyggt bredvid varandra. Det ser ju ut som skrivstil och jag ville liksom få bokstäverna att sitta ihop men lyckas inget vidare Ledsen. Men det kan ju vara jag som har fel teknik också
  • Loppan79
    Emmixen skrev 2007-01-30 21:26:03 följande:
    Ser ju väldigt litet ut Kanske ska leta upp annat..Vilka är era favoriter inom alfabet och foamstamps? Och hur gör ni mest/enklast, stämpeldyna eller färg? www.emmixen.se
    Mina favoriter är Philadelfia.
  • Loppan79
    Blue Vapor skrev 2007-01-30 22:26:14 följande:
    Emmixen - nu hänger jag inte riktigt med, vad såg "väldigt litet ut"? Tattletate eller? Ta ett större alfabet ifall du har mer användning för det, men det jag menade var att det inte alls behöver vara krångligt att stämpla med det lilla, bara du använder vanlig stämpeldyna istället för akrylfärg! Det är lättast att ha vanlig stämpeldyna till foamstamps, men det blir ju två HELT olika resultat - så det är nog där du ska fundera ut vad du är ute efter Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Dumma jag har ju inte provat med stämpeldyna. Mitt alfabete åkte längst ner i lådan efter första försöket Generad
  • Loppan79
    Asrta1 skrev 2007-01-30 23:47:08 följande:
    Hohooooo på er små nattugglor! BV: Här kommer min utlovade LO Mammsy hjälpte mig med titelförslag innan ikväll Så ris och rosa gärna, för denna är jag själv mkt nöjd med...inte alls rak och fyrkantig Tyvär så är det dåligt fotat men det är ju så förbenat mörkt nu när klockan är midnatt Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    Den var verklgien superfin!
  • Loppan79
    Tjej 83 skrev 2007-01-31 08:26:10 följande:
    hur många blommor är det ca i en sån burk man köper för 79 kr?(finns olika burkar men ungerfär?) fast vem ahr räknat?? hehetänkte bara se, för på ett ställe fanns det typ 30 för 20kr. kanske dyrare.?
    Typ en miljard! Flört Eller åtminstonde tillräckligt många för att de ska räcka läääääänge. Jag köper numer bara småpåsar för då slipper jag ha likadana blommor på alltför många lo:s.
  • Loppan79
    Meli skrev 2007-01-31 11:03:09 följande:
    vad tycker ni, om man följer en skiss, ska man berätta det, eller spelar det ingen roll?Jag tycker att följa en skiss är lite som att lifta, mycket enklare än att komma på allt själv, så jag blev lite konfunderad på Linzis Lo i tidningen, där hon gjort Becky Flecks skiss....tycker det borde stått, så att man märker att även veteranerna följer skisser och inte bara har en outtömlig fantasi. vad tycker ni. Det var alltså den med förkylning och blomman som är Becky Flecks skiss.
    Nej, jag tycker inte att man behöver ange att det är ifrån en skiss. Jag tycker faktiskt tvärtom mot dig, det är en större utmaning att göra från en skiss eftersom man inte får göra precis som man vill då Därmot kan ju en skiss ge väldgit mycket inspiratiion men jag tycker inte att det är samma som att lifta.
  • Loppan79
    sofiemalmö skrev 2007-01-31 12:23:14 följande:
    åh hur får man tid att scrappa nu när man jobbar? Hur gör ni som jobbar? :o(
    ha, ha det undrar jag också. Min tid räcker till i genomsnitt 1 lo varannan vecka Förvånad
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket