• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • scrapparlotta

Jag gillar ju scrapbooking tidningen, men jag har åxå reagerat över att det är för många DT-alster. Även om dom naturligtvis gör jättefian LO:er så vore det kul att se vad andra har för stil och så. Och så skulle ju även övriga ha lite större chans att få med sina alster, för allasom skickar in gör ju det för man vill få med sin LO. Men som det är nu så är chansen att få något med inte stor.

• theosen

Vilken tidning är det ni pratar om? Jag har köpt en som heter scrapbooking. Är det den ni menar?

• DianaJ

Japp, den svenska tidningen "Scrapbook mm"

• malin ulrika

Nu har jag varit och köpt 6 stycken saltströare som jag ska ha mitt glitter i! Hoppas att hålen inte är för stora bara... Och så fick jag tag i andra nyanser av glitter-glue pennor! Glitter glitter, det är så kul! Tykcer det är himla fint med "distressade" sake också, men glitter är skojigare att göra tycker jag!

• Cia o krabaten

Claudia: Jag håller med om att det är för mycket DT.
    Visst gör de fina saker, men jag vill se mer annat.

Hade den diskussionen med syrran i december och då knäppte hon mig på näsan och sa att då måste ju andra skicka in bidrag!!!
    Då skämdes jag lite och slutade vela och skickade in min hjärteask och fiskbabyn som jag hållit på och fegat med
    Så jag tror att dte tar sig om nu tidningen håller ett tag och inte lägger ner direkt, så kommer fler och fler skicka in!

KOM IGEN ALLA OCH SKICKA IN!!!

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Cia o krabaten

Kikk: På't igen bara!

*Kikar in på bloggen* Vilka härliga tårtor!!
    E fyller 2 nu och jag har beslutsångest! VAd ska jag baka, hon var inte så förtjust i grädden på semlan i år...Fundersam

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • malin ulrika

Cia:
    planerar också födelsedag! Min yngste fyller 2 den 16e men vi ska ha kalas för hela släkten den 10e...

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket