• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79

Bark& Mizty: Fina LO:s!!!Glad Motsatser i stil, men där ser man att det kan vara snyggt med både stilrent och mer dekorerat

Jag har tre nya LO:s i galleriet Risa & rosa gärna! Två var till utmaningsrallyt och en är från SWE.

Svarar på min egna fråga ang tidningens innehåll Jag tycker att det är mycket DT-alster - ja, men det gör mig ingenting, eftersom de är så fina överlag!

• Bark
    Mizty skrev 2007-02-28 17:34:26 följande:
    Här kommer mina två senaste...       Den första är på mina kusinbarn! Den äldsta flickan, Linnea är mitt gudbarn! Den andra är efter v.8 skissutmaning på swe... Caroline, stolt mamma till Phenom!
    Jättefina som vanligt   Glad
    Gillar verkligen den på dina kusinbarn.
    Mamma till Jasmine & Timmie
  • Jen 82

Claudia: Jag prenumererade ju aldrig på tidningen men jag ska inte börja nu heller.
    Jag gillar tidningen men tycker ändå att CK är mycke bättre. Håller med om att det är mycke DT material i den och sen tycker jag att designen på tidningen är lite trist. Så många kreativa människor som jobbar med den och sen har själva tidningen ett sånt platt utseende.

Craft Robo skulle jag köpt!

• Mizty
    Bark skrev 2007-02-28 17:49:02 följande:
    Ytterligare en gjord idag. Jag lyckades att spegelvända, det var ju mycket lättare än att sitta och klippa ut en massa bokstavsmallar!!Tack Mizty Mamma till Jasmine & Timmie
    Kanonfin den oxå
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Mizty

Tack alla

Bark - Det var sååå roligt att göra en flickig LO för en gångs skull!

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • DianaJ

Hej alla! Hoppas ni mår bra :)
    MASSOR med fina alster sen jag kikade in här sist! Och lite överallt annars också (SWE och Scrapbook mm). BRA JOBBAT TJEJER!

Ingen mer än jag som börjar bli rusktigt shoppingsugen på alla goa nyheter som börjar droppa in?

Vad har ni för favoriter bland CHA nyheterna som släpps nu?

• DianaJ

Claudia - ang tidningen så tycker stör jag mig mest på utformningen och layouten. Tycker att den äör under all kritik med tanke på att innehållet handlar om färg, form och layout! :(

Att det är mycket DT-alster gör mig inte så mycket, däremot att det ofta är mer alster utav vissa i teamet, medans andra knappt syns alls! Jag gillar Helene och Åsa och inte bara deras sätt att skapa utan deras påhittighet och ser gärna fler artiklar liknande Helens fota vardagen i förra numret. Åsa har så enormt stor kreativitet som jag inte tycker får komma till sin rätt alls :(

• claudia79
    DianaJ skrev 2007-02-28 18:37:55 följande:
    Claudia - ang tidningen så tycker stör jag mig mest på utformningen och layouten. Tycker att den äör under all kritik med tanke på att innehållet handlar om färg, form och layout! :(Att det är mycket DT-alster gör mig inte så mycket, däremot att det ofta är mer alster utav vissa i teamet, medans andra knappt syns alls! Jag gillar Helene och Åsa och inte bara deras sätt att skapa utan deras påhittighet och ser gärna fler artiklar liknande Helens fota vardagen i förra numret. Åsa har så enormt stor kreativitet som jag inte tycker får komma till sin rätt alls :(
    Jo layouten känns en aning B, men har blivit bättre, tycker jag om man jmfr med första numret

Ang Åsa tycker jag okcså det skulle vara roligare att se mer av henne, men hon kanske inte orkar så länge bebben är på jäsning Man vet ju själv hur trött man var -särskilt om man redan har ett barn att ta hand om

Jag vill jättegärna ha massor av Creative Imagniations nya produkter - avenue och den där serien me hårdrocks-kärlelksstil.. som jag inte minns namnet på just nu Men jag hittar konstigt nog inte nåt av det på Lifetime, men på andra nätshoppar, där det tyvärr är slut redan oftast

Ni som shoppar på Lifetime, klickar ni typ igenom alla 700 sidor när ni handlar eller har de typ "news"-sida man kan kolla på??
  • SandraK

Jag tycker också det är lite mycket DT-alster i tidningen, men eftersom de är så duktiga och har rätt olika stilar så är det ok för mig. Och ju fler som skickar in, desto fler LOs utanför DT borde det väl bli? Att jag väljer att förlänga prenumerationen beror på att jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att jag ändå skulle köpa lösnummer varje gång annars... Har även SS och köper CK då och då. Visst finns det saker att önska av utformningen på på tidningen, men jag tror det blir bättre med tiden!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket