• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • scrapparlotta

Cia:

Jag är urusel på att baka tårtor och sånt. Men som tur är så tycker både mamma och min svärmor att det är jättekul. Mamma brukar åxå hitta på lite annorlunda tårtor. Förra året kom hon med en som såg ut som ett tåg. Lite kul!

• Cia o krabaten

Kikkan: Vilken tur du har!
    Svärmor bakar också, däremot pratar vi inte med dem nu...Fot i munnnen

Men undrar så vad för tårta man ska göra utan så mycket grädde?!
    Kanske Claudia's chokladbomb så får E äta glass för det gillar hon

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Tjejtrazan
    Cia o krabaten skrev 2007-02-28 20:03:06 följande:
    Kikkan: Vilken tur du har!Svärmor bakar också, däremot pratar vi inte med dem nu...Men undrar så vad för tårta man ska göra utan så mycket grädde?!Kanske Claudia's chokladbomb så får E äta glass för det gillar hon Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
    claudia: Vad är det för chokladbomb som nämns Räcka ut tungan, nåt som passar till en 1-åring tro???? Förvånad
  • Cia o krabaten

Tjejtrazan: Kolla i hennes galleri!

• Tjejtrazan

Nu vet jag inte om jag är trög...men jag förstod nog inte vilken som var en chokladbomb *kliar mig i huvudet*...

claudia: Åååååhhh vad fin din senaste LO är!!!!! Vilket fantastiskt foto !!!

• Cia o krabaten

I Claudias galleri, Mina LO's, först på andra raden-Nigellas Chokladtårta.

Nu finns det 4 nya hos mig under senast scrappat.
    Den som heter "Tussig" (Dåligt scannad) är hela anledningen (Njae kanske inte HELA ) till att jag scrappar!
    För att komma ihåg de små sakerna man blir alldeles varm i kroppen av, men tyvärr glömmer bort efter hand!
    Handlar om en sån simpel sak som att jag inte förstod att E sa att hon var törstig och att hon försökte flera ggr innan hon tillslut förklarade genom att göra ett sånt där ahhhh-ljud man gör efter man druckit ngt gott

• Tjejtrazan

Nu hittade jag, wow vilken läckerbit

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket