• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Coursell

När man scrappar tändsticksaskar....hur fäster man pappret för att det ska sitta ordentligt? Och lämnar man båda eller bara ena sidan med "skrap för att tända stickan"?
    Är också sugen på att göra sånt till kommande marknader.
    Sprang in till NÖ för att få lite tips, men där fanns inget än

• Tjej 83

NÖ scrappar du tändsticks askar, va kul. får man se hur de ser ut den?
    såg nån som på scrappiz tror jag med god jul på. men de får ju inte plats så mycket.
    ska du sälja de på en marknad. skoj skoj.
    älakar marknader..

• Scrapmom

När jag scrappar tändsticksaskar så lämnar jag båda tändytorna. Scrappar alltså bara på fram- och baksidan av asken.
    Jag fäster scrappet med fotofix.

Tjej83: Det finns ju mer än en storlek på tändsticksaskar

• Örnen76
    Coursell skrev 2007-04-11 09:19:30 följande:
    När man scrappar tändsticksaskar....hur fäster man pappret för att det ska sitta ordentligt? Och lämnar man båda eller bara ena sidan med "skrap för att tända stickan"?Är också sugen på att göra sånt till kommande marknader.Sprang in till NÖ för att få lite tips, men där fanns inget än
    Jag fäster pappret med fotostick. Tycker att det fungerar bra. Vad menar du med att "lämna sidan"?
    Tjej 83 skrev 2007-04-11 09:20:27 följande:
    NÖ scrappar du tändsticks askar, va kul. får man se hur de ser ut den? såg nån som på scrappiz tror jag med god jul på. men de får ju inte plats så mycket. ska du sälja de på en marknad. skoj skoj. älakar marknader..
    Jag lägger upp bilder i galleriet senare i dag. Ska hojta till här när det är gjort
    Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Tjej 83

sydskåning ja just ja ja tänkte bara på de små askarna.
    va inne nyss på scrappiz o kollade, så fina askar men de mesta va stämplade mönster som de färglagd, o ja har inga sånna. men de fanns la en o annan med text bara.
    mycket fina..

NÖ japp men ja kikar in senare idag då.
    har inga askar o göra nu ändå menkul o se, måste göra klart minialbumet.

• Coursell

Tror ni det går bra med dubbelhäftande tejp? Har en limstift som jag ios skulle kunna prova också.

Tack NÖ för att du delar med dig av din fantasi, du är ju så duktig

• Tjejtrazan
    Marajjah skrev 2007-04-10 21:30:24 följande:
    Tjejtrazan skrev 2007-04-10 21:22:40 följande:Jag vill köpa scrapsaker live , finns inget här i SmålandJodå, det gör det visst! Åk till Växjö! Tiimari har en massa. Å jag är på ett scrapparty i småland, om det är i närheten av där jag bor.
    Tack för tipset!!!! Det är en bit att åka men då vet jag om vi är i krokarna
    Jag är också "på" ett scrapparty om det är i närheten!!
  • SandraK

Jag dekorerade tändsticksaskar i julas, och jag har för mig att jag använde både limstift och dubbelhäftande tejp, funkade bra både och. Här är ju inget krav på syrafritt. Det trista är att mina tändsticksaskar är helt vanliga tråkiga, gjorde väl 10 st men gav bort allihop och har inte kommit till skott att göra fler...

• paxie

Äntligen har jag hunnit scrappa lite! Har ni märkt att man nästan blir deprimerad när man inte har tid att scrappa?

Anyhow, har lagt upp 2 nya LO's i galleriet. Risa och rosa om ni känner för det!
    "Badbebis" är gjord på scrapbitar av en tidigare LO ("Amysen älskar sin mormor" - dom ska sitta bredvid varandra i albumet).
    Den andra heter "Du är det finaste jag vet" och är (ännu) en hyllning till min älskling Amy. Man ser nog inte det på bilden men i dom små journaling-rutorna står det:
    "Du är min ledstjärna och vän"
    "Du är min tro, mitt hopp, min kärlek"
    "Du är mitt blod och mina lungor"
    "Mina ögon, mina skuldror, mina händer"
    "Och min kärlek"

Badbebis      Du är det finaste jag vet

Ha en bra dag allihop!

• paxie

Nä nu skrev jag fel, i sista journaling-rutan står det "Och mitt hjärta"

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket