• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Sosofofie

Nu har jag vart effektiv som aldrig förr
    Har gjort 2 till nu ikväll, här är den ena:

6mån.JPG

Åhhh vad skönt det känns att ha gjort alla månader på grabben nu iaf

• Sosofofie
    SkrikandesÅhhh satte in dagens alla Lo:er i albumet... Fullt. *suck* det är alltid nått mer man Måste ha! Jag som tidigare idag gjorde en beställning på grejer, att man inte tänkte på det då... Skrikandes
  • Fnyz
    Sosofofie skrev 2007-04-15 22:15:10 följande:
    Nu har jag vart effektiv som aldrig förr Har gjort 2 till nu ikväll, här är den ena: Åhhh vad skönt det känns att ha gjort alla månader på grabben nu iaf
    jättefin!!!! snyggt med banden.
    venezuela skrev 2007-04-15 22:13:12 följande:
    Fnyz: Vilken tjusig låda!Har scrappat lite ikväll - gjorde en enkel, men ack så känslomässig LO. Fotot är nämligen från den plats där vi strött askan efter min far och jag ville göra något med det, men utan någon avslöjande text. Nu när jag är klar, om jag nu är det (den känns lite tom uppe i vänsterkanten) känns det ändå bra. Platsen ligger otillgängligt till högt uppe på ett berg brevid hans favorit hjortronmyr och då jag bara kommer dit en eller två gånger per år känns det skönt att ha gjort något med fotot.
    den var så fin, å lugn å harmonisk kändes den! förstår att det var jobbigt och känslosamt men säkert jätteskönt att ha gjort å ha kvar!
  • Örnen76

venezuela - fin och gripande vacker LO!

sosofofie - Söt LO! Vilket smile Känner igen det där med att upptäcka att man missat ngt i neställning.

Träsktroll! i dag och i morgon har scraphuset 20% på större delen av sitt sortiment pga MoDos vinst

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • lillabusmamman

Venezuela, vilken vacker å lugn LO Tycker inte du behöver ha nåt mer på den, vilket fint minne det blir för dig sen när det "jobbiga" med det hela har lagt sig lite...

• lillabusmamman

Å 20% e aldrig fel, då blir det nog en beställning från mig med
    Men jag sparar ju pengar egentligen.. Om jag bara kunde bestämma mig för om jag ska köpa en revulotion eller en Cuttlebug... *Lyxproblem*

• scrapparlotta

God kvällen. Ett tag sen jag skrev här nu, hinner inte med det så mycket nu. Tyvärr. Men jag kikar in här varje kväll och tittar på era nya fina LOer och kort. Alla gör såååå fint.

Men nu måste jag fråga lite här. Är såååå arg just nu. Skulle prova mitt nyinköpta shimmer kit. Fick tipset att använda 3D lim. Ok, jag har nu tömt halva min 3D lim flaska....grrr. Hur ska man göra för att få ett jämt och fint lager med sånt lim? Fösta gången jag provade täckte tydligen inte limmet överallt, så när jag hällde på glittret fäste det inte överallt. Så på med mer 3D lim (typ då halva flaska blev det....)och ändå så blev det inte bra. Har ni några tips? Kan man använda nåt annat lim? Så nu är denna scrapparkvällen förstörd för min del

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket