• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Eddiesmamma

Är det bara "vanlig" scrapping här eller digitalt oxå??

Hoppas det inte gör något om jag kikar runt hos er lite

♡ Älskar min Eddie ♡
  • Eddiesmamma

Nu har jag kikat in hos många av er! Maaaasa fina LO´s och prylar!!

Har gjort en riktig scrap hittills o det var nån någon gång för kanske ett år sen Fundersam

Har prylar så det står upp över öronen men det blir inte riktigt av då jag mest scrappar digitalt i photoshop Då kan man få allt man vill ha och gratis
    Men ska försöka se till så att det blir andra bullar

i mitt galleri under mappen digital scrapbooking fins mina LO´n, Någon kanske är ute efter en skiss eller nått så det är bara att kika Någonstans (under pyssel tror jag) finns min scrap i form av en blomma..

Tillverkar väl mest kort annars...

♡ Älskar min Eddie ♡
  • malin ulrika

Claudia79,
    ja som sagt dyrt är det med dagis...
    Fast den äldst ska börja skolan till hösten så det blir ju bara dubbel avgift tills dess i alla fall...

Gud vilka fina du gjort!!!
    Den första var verkligen jättesöt! ÄR ni så där blåögda eller har du bättrat på i photoshop? (Jag bättrar på min son ibland, en gnutta bara, och på mej själv tar jag gärna bort lie skavanker... SKa man avbilda sej själv för eftervärlden kan man gott få retuschera sej lite tycker jag!   )

God natt på er!

Eddiesmamma:
    de flesta här gör nog mest "vanligt" scrap.
    Själv kallar jag mej "hybrid scrappare". Jag fixar nästan alltid till korten i datorn först, och ibland gör jag digitalt och ibland med papper, det går i vågor. På sistone har det blivit mest med papper.
    Det finns en digital tråd också, om du inte hittar den kan jag leta fram den åt dej, sägg till i min gästbok bara!

• malin ulrika

Tips förresten:
    Majblommor kan man ha som dekos!

Har förra årets på min "spring4" LO.

Är det nån som vet vad årets har för färg?

• Blommig

Godmorgon!
    Vilka snygga nya Lo's du gjort Claudia79. Gillade dem allihop.
    Tyckte det var snyggt gjort med de små lapparna du skrivit "nyckeln till på" Har du målat akrylfärg på papper eller hur har du gjort?

Jag är också med i Scrapaddicteds GDT tävling
    Min Lo och några nya kort kan ni se på min blogg:
    shipp.webblogg.se/

• Mizty

Claudia & Blommig - Superfina nya LO´s!! Bara  till er!!

Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Neelah

Ni som har scrapbutiker (för det finns väl några här som har det) kan man köpa från grossister även om man köper i små mängder?

Vi håller nämligen på att köpa hus och om vi får det hus vi vill ha så kommer jag att kunna hålla pysselkurser. Naturligtvis kommer vi då också att scrappa (Venezuela - du kanske vil kika in och hjälpa till nån gång?) och jag skulle vilja kunna erbjuda kursdeltagarna att köpa material genom mig. Jag har företag, så den biten är inget problem.

Så här ser huset ut. Själva huset är pyttelitet, men lokalen som ligger bredvid garaget kommer bli mitt pysselrum och Donalds kontor.

www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp&service=hemnettogp&caller=main&area=17&kommun=69&oresundssok=&url=www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

• Neelah

*morrar* Varför blir det så??? Länken ser inte ut så när jag klistrar in den. Jag lägger in den på mitt info så får vi se om den fungerar där.

• Neelah

Den funkar ingenstans. Men man kan via felmeddelandet klicka sig till hemnet och där väljer man Värmland, Forshaga och Näckrosvägen 25.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket