• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Örnen76

Tack för era kommentarer om mina filurkort Själv gillade jag också det rosa bäst Har gjort två likadana blå grattiskort. (Finns nu i pysselgalleriet) Väldigt enkel skiss. Inte 100% min stil, men jag tänkte att det kan vara bra att ha liite variation på korten jag ska ha med till marknaden

Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Camasunary

Är det någon som är tävlingssugen??

scraputmaningen.blogg.se har en skisstävling på gång med en skiss av Elsie Flannigan!!

Supernajsigt pris också; ett hemligt Elsiepaket från Scrap It!!

• Camasunary

Örnen: Jag tyckte ALLA filurkorten var störtsköna!! Såå snygga!! Och vilka fina tändsticksaskar De kommer att få dåndimpen på marknaden!

• Blommig

Örnen: Tyckte också om dina kort! häftigt gjort att lägga blomman under sådär!

• Eddiesmamma
    malin ulrika skrev 2007-04-15 04:26:42 följande:
    Eddiesmamma:de flesta här gör nog mest "vanligt" scrap.Själv kallar jag mej "hybrid scrappare". Jag fixar nästan alltid till korten i datorn först, och ibland gör jag digitalt och ibland med papper, det går i vågor. På sistone har det blivit mest med papper.Det finns en digital tråd också, om du inte hittar den kan jag leta fram den åt dej, sägg till i min gästbok bara!
    Jo den digitala tråden vet jag om Har tagit en paus därifrån bara men kikar in där lite då och då.. har följt den tråden sen den första

Kanske ska börja ta lite nytta av min pysselhörna som jag så prompt skulle ha

Min pyssel och scrap hörna under trappen :P Favorit platsen förståss!

(Städat o fint ser det ut för kortet är taget just som vi flyttade in så allt har inte kommit fram kanske inte så fint där jämt )

Min första LO

scrapping.JPG

Inte den finaste men jag hoppas det går bättre med nästa nu när jag övat så mycket med digitalscrapbooking

O här finns lite kort som jag har gjort....
    http://www.familjeliv.se/hem/eddiesmamma/galleri.php?cur_album=%7EKort+jag+gjort%7E
    ♡ Älskar min Eddie ♡
  • fraise

Halloj i träsket... Jag har varit helt utan dator i ngra veckor så jag har inte alls hållit mig uppdaterad i tråden. Men nu är jag på hugget igen. Hmm... Om det nu är så många här som ens vet vem man är. ´ (Jag har verkligen börjat få dålig koll på vilka alla är då det verkar vara så många nya här??) I vilket fall så undrar jag om det finns ngra söta själar här i tråden som vet var man kan hitta KI Memories och scenic route-papper??? Helst hela kollektionerna (eller stora delar av dem åtminstone) så man slipper handla från flera olika butiker.

• Cia o krabaten

Sussieb: Jag och BV ska åka!!!

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Sosofofie

har vart på scrapträff idag Tjohooo har lyckats göra några stycken...
    Här är en av dom:

mössprovning.JPG

Det finns två till i mitt galleri...
    Jag har lyckas dra med en kompis i "träsket" oxå.. hon har beställt startpaket och allt Ska bli så kul....

• lilla my2

Cia o krabaten..............vi ses i helsingborg!!!!

• Cia o krabaten

Jepp Lilla MY!!!

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket