• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

va händer om man vinner på de man skickat in på då? om det inte står att du får inte skicka LOn tillnån annan täving, så då kan de la inge göra?

• lillabusmamman

Vilken fin låda Fnyz Gjorde inte.. nån, var det Mammsy eller Mizty nästan en lika dan för ett tag sen sedan...

Måste kika in här å fråga, ni som e Dt får ni betalt för det ni gör
    eller hur funkar det... Å hur blev ni DT där ni e DT medlemar, varför tycker ni att det är bra/roligt/kul att vara DT..

Många frågor, men en kompis syster har en scrapbutik å hon har frågar om jag vill vara Dt där, men jag vill ju helst vara lite anonym med mina grejer, fast man kan ju scrappa andras kort än på mina egna barn förståss.. Blir det inte en väldig prestaionsångest å så också..

Hoppas nån orkar svara på mina frågor/Busmamman

• Tjej 83

aldrig skickat in. kom bara på tanken att om 2 vill ha snarlika LOs så kunde man kanske göra så o slippa göra 2 likadana o skicka varsin
    fast de kanske är sällan??

• annika5064
    lillabusmamman skrev 2007-04-15 21:02:21 följande:
    Vilken fin låda Fnyz Gjorde inte.. nån, var det Mammsy eller Mizty nästan en lika dan för ett tag sen sedan...Måste kika in här å fråga, ni som e Dt får ni betalt för det ni gör eller hur funkar det... Å hur blev ni DT där ni e DT medlemar, varför tycker ni att det är bra/roligt/kul att vara DT..Många frågor, men en kompis syster har en scrapbutik å hon har frågar om jag vill vara Dt där, men jag vill ju helst vara lite anonym med mina grejer, fast man kan ju scrappa andras kort än på mina egna barn förståss.. Blir det inte en väldig prestaionsångest å så också.. Hoppas nån orkar svara på mina frågor/Busmamman
    Får vi betalt?
    Inte i pengar, men vi får material att skapa av och det kostar ju som bekant en del...som motprestation förväntar ägaren sig ett visst antal layouter.

Hur blev jag DT-medlem?
    Blev tillfrågad på båda ställen...

Varför bra/roligt att vara DT-medlem?
    För mig är det både utmaning och utvecklande; materialet man får kanske inte alls passar, fast nu har jag tur att mitt ena uppdrag, som designer hos www.scrapit.se har en ägare som vet vad jag gillar och gör...

www.swescrapblogg.se är en stor ära att tillhöra och det är därför jag är sååå smickrad över det uppdraget. Där scrappar jag ofta efter skiss och det har jag aldrig gjort tidigare, så det var en ny erfarenhet!
  • Jen 82

Fnyz: Vilken fin låda!!

Jättefina LO's alla som lagt upp under helgen!

Ska sätta mig alldeles strax och scrappa Elise skissen, ska bara skriva ut lite foton först!

• Örnen76
    Fnyz skrev 2007-04-15 20:38:20 följande:
    mitt bidrag till scrappiz månadstävling ligger nu i mitt galleri under övrig scrapbooking, här är ett av korten på den:
    Skitsnygg!!!!!!!!!!
    Mamma till Lillprins Gustav (060628)
  • Puman78

Snygg ask Fnyz

Tänkte höra med er proffs om Panduro har bra kvalitet på sina papper??

Mamma till Nova 0701 och Lilleman 0010
  • lillabusmamman

Tack för alla svar på mina frågor, här å min Gästbok!!! Jättekul att se hur ni som e DT har det på "era" ställen
    Får se hur jag gör med mitt....
    Nu när jag ändå håller på att fråga, funderar på att lifta en LO som jag har sett här hos nån (kan nog ha vart Annika 5064) hur brukar ni göra när ni liftar, frågar ni den personen innan eller skriver ni det bland era lo:s att den här har jag liftat från den och den ibalnd kanske man bara liftar en detalj eller så som jag hade tänkt lifta allt rakt av, å då kanske det känns schystast att skriva det till den som gjort den från början.. Eller hur resonerar ni..

Nu ska jag kika in å se om det inte var Annikas LO jag ville lifta

• Camasunary

Om jag skulle lifta någon i Träsket så skulle jag fråga/meddela det först oavsett om det är hela LOn eller en detalj och sen skriva det i texten till LOn!

När jag liftar någon utomlands brukar jag skriva om jag liftat en hel LO, men inte om det är nån detalj...

tror jag iaf att jag gör, hoppas att det stämmer, annars får ni knäppa mig på näsan!

• Venezuela

Fnyz: Vilken tjusig låda!

Har scrappat lite ikväll - gjorde en enkel, men ack så känslomässig LO. Fotot är nämligen från den plats där vi strött askan efter min far och jag ville göra något med det, men utan någon avslöjande text. Nu när jag är klar, om jag nu är det (den känns lite tom uppe i vänsterkanten) känns det ändå bra. Platsen ligger otillgängligt till högt uppe på ett berg brevid hans favorit hjortronmyr och då jag bara kommer dit en eller två gånger per år känns det skönt att ha gjort något med fotot.

LO´s 294.jpg

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket