• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Fidelis ad urnam

Lady1nblack: Där slog du huvudet på spiken!! *skrattar*

• smurfan82

Hjälp! Är sååå trött!
    Min 2-åring sov bara till tio i morse!:( Han brukar alltid sova till minst ett, och jag som satt uppe till tidigt imorse och festade med mina kompisar!
    Vad ska jag göra? Kommer inte att orka med den här dagen, är ju ganska bakfull dessutom! Vad rekommenderar ni? Stänga ut honom på balkongen så jag kan sova en stund? Självklart skulle han isf få både ytterkläder o matsäck, jag är ju ingen dålig mamma, men om ni har några andra förslag så mottages de gärna.

• morsa06

smurfan- det är helt normalt att inte alltid orka med dagarna, men du borde kanske kontakta BVC angående hans sömn, tycker det låter lite att bara sova till 10!?

• Svartfot

smurfan82:

Ring sjukvårdsupplysningen

ღMalte ღWilmaღ
  • smurfan82

Morsa06: Han sover oftast till ett nuförtiden som sagt, men hade en period när han vaknade jättetidigt, typ 10, eller tom 9! Då körde jag med ett knep som min mormor lärde mig, lite whisky på en sockerbit, han tyckte det va mums, o så sov han en stund till. Suveränt, kan verkligen rekommendera!
    Tyvärr tog all whiskyn slut igår, så kan inte ge honom det idag. Finns det några andra knep?

• Gibiesmamma

eter är väl också sövande? eller har jag fel? prova det, då får du nog din välförtjänta vila. glad mamma ger glada barn Lycka till!

• smurfan82

Det löste sig, fick låna lite whisky av en granne, så snart sussar han sött, o jag med! Tack för tipsen iaf!

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!