• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • CowboyGirl

jag nyste precis när en kollega gick förbi mitt skrivbord? Är jag allergisk mot hennes parfym, eller vad kan det annars vara??!

• morsa06

smurfan- vad sa dom på sjukvårdsrådgivningen? angående sömnen alltså? det där med whiskeyn tror jag inte att dom rekomenderar, jag vet! För jag är typ barnmorska.. här på FL i alla fall!

• smurfan82

Va, är inte whisky bra?! Och mormor som sa att det va det bästa knepet hon hade på sin tid! Är ju inget fel på min mamma o hennes syskon, så det kan inte vara så farligt.
    Men kanske ska prova nåt annat iaf. Tur jag inte hunnit ge honom det än.
    Sjukvårdsrådgivningen, vilket strunt! De sa att det är normalt att han vaknar 9! Nä, hon som svarade i telefon har säkert inte ens barn, tror mer på experterna här på fl, här finns det ju åtminstone föräldrar! O vadå, om min son är trött o vill sova 18 timmar om dygnet så låter jag honom göra det, blir ju lugnt o skönt då!

• snartfaster

Mamman: Det gjorde så ont att föda barn och jag sprack 50 cm, sen fick de klippa mig lite extra med en rostig sax och jag har blivit analt och vaginalt inkontinent och fick plågas i ett år innan förlossningen var över, och jag har gått upp 3000 kg och ser ut som en tiger på grund av alla mina bristningar och huden hänger så att jag nästan trampar på den när jag går. Sen är det skitjobbigt att ha barn också, de skriker och bits och och lyder aldrig och man får ingen egentid och de sover aldrig så man är alltid trött och dyrt är det också, jag har inga pengar över alls sen jag fick barn, och de stökar till och de förstör saker och man måste göra sig av med både husdjur och vänner för att hinna med dem plus att vårt förhållande inte höll efter alla slitningar som det innebär att få barn. Funderar ni på att skaffa barn?

Barnfri: Nej det verkar så jobbigt.

Mamman: jobbigt? Det är underbart, det är det bästa som finns! Hur kan du säga att det verkar jobbigt? Barnhatare!

• eleena

Hur mycket väger er två månader, tretton dagar, fjorton timmar, tjugosju minuter och fyrtiotvå sekunder gamla bäbis?

Min väger 10,452 kilo, jag har sååå mycket mat till honom, men jag blir ledsen när alla på BVC säger att han är stor... Kan dom inte bara tycka att han är söööööt??!

• Bekali

den höga vikten beror nog iaf INTE på rökning kanske borde mamman röka lite mer så hon får lite mindre barn nästa gång ?!

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!