• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Dävvil

MIn bebis som ligger i magen väger säkert minst 15 kg (jag är i V 22+1) för det har jag gått upp sen BIM. Jag tänkte välja kejsarsnitt, för jag vill inte förstöra frisyren därnere. Är det någon här som valt kejsarsnitt, vad tyckte ni, fördelar/nackdelar?

• Fridapida

Dävvil

Jaha, det är så man räknar... där ser man. Då måste jag ha en jä*la stor bäbis i rumpan!

• Fröken Sophia

Fördelen med kejsarsnitt tyckte jag var att jag fick ligga på uppvak i lugn och ro och slapp ta hand om min bebis det första jag gjorde.

Jadu den väger minst 15 kg tänk på all vikt du själv gick ner när du mådde illa!

Min bebis väger nog 13 kg nu när jag är i v 14!

• Dävvil

Sofia7912 Ja oj, det kommer bli en stor rackare det här. Kanske dags att kolla på bra skola istället för dagis.
    Uppvak låter trevligt, serverar de champagne, eller får man beställa det separat?

Tror ni förresten de kan tänka sig att man kombinerar kejsarsnitt med fettsugning? Jag menar om de ändå är inne å rotar, så slipper man fler ärr sen.

• Fridapida

Idag bortade jag tänderna och då började mitt lilla barn att gråta . Jag kände mig som en stor egoist . Är jag en dålig mamma som ägnade mig åt mig själv?

Snälla hjälp mig.

• Elsie76

"Jag känner mig otillräcklig och ful."
    - Gumman, det låter som en förlossningsdepression.

"Jag känner inget för min son"

"Jag känner mig så nedstämd".

eller:

Sluta kasta skit på TS hon har faktiskt varit med om en förlossningsdepression! Gu va okänlig människer kan va.

• eua

Ska väl inte dömma men hade det varit jag hade jag inte gjort det.  Oskyldig

Men ta hand om dig, det finns hjälp. Prata med någon om detta.

*styrkekramar*

• Dävvil

Fridapida- Det finns hjälp att få. Anställ en barnflicka, så kan du borsta tänderna, gå på stan å en massa annat utan att få dåligt samvete. Jag vill ju heller inte döma, men jag hade inte borstat tänderna med ett gråtande barn i hasorna, stäng dörren så slipper du höra.

• Julias mamma

Vilken frisyr hade ni på muffen när ni skulle föda....

Jag får paaaaniiiiik jag kan inte bestämma mig och tänk om sköterskorna tycker att den är ful!

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!