Gastric Bypass (GBP)
Hej!
Startar en tråd angående GBP! Har du börjat funderat på att göra en GBP? Har du kommit längre än till bara funderingar? Fått remiss? Står du på kö till en operation? Har du gjort en operation redan? Här kan vi fritt få utlopp för våra tankar, funderingar och får råd och stöd! Jag hoppas att den här tråden kommer att få behålla sitt liv länge eftersom att jag iallafall känner ett stort behov av den...
Jag är en tjej på snart (om 14 dar i skrivande stund) paserar 30, mamma till två tjejer och lever med en underbar man i Edsbyn, litet samhälle i hälsingland. Jag är mammaledig just nu.. Jag här varit överviktig sedan 96- efter min första graviditet. Jag har i 2 år funderat på en sån här operation. Men inte vågat ta steget att ringa till HC(Hälsocentralen). Ringde nu före jul och dom sa att dom skulle skicka en tid, inget hände så jag ringde igen för några veckor sen.. Fått en tid nu 12 februari. PIRRIGT!! Tänker bara på det här nu, hur kommer det att bli? Tänk om jag får ett nej sen? Vad är det jag ger mig in i? Men trots alla funderingar upp och ner så skriker kropp och själ -Jo, det här är nödvändigt! Det här är vad jag vill!
En arbetskamrat och vän till mig har gjort en operation förra våren så jag har henne att prata med.. Jag har fått sett både glädje och sorg igenom henne så jag vet att det inte är någon dans på rosor.. Jag önskar henne allt gott!!
Vad jag vet nu är att läkaren på HC skriver en remiss vidare och sen är det nästa läkare som avgör om jag får en operation eller inte..
Undrar hur lång tid det kommer att ta? L (min vän) fick remissen gokänd på hösten och i mars/april gjorde hon sin operation.. Men sen har jag läst på nätet om människor som fått vänta i år.. Vill inte vänta, vill bara få det gjort..
Vad har du för tankar? Hur mår du? Vad har du för drömmar?
Jag hoppas att vi kommer att få ha långa samtal här inne...
/ Jeanette
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 08:38:53:
Länka gärna in tråden i din press så att fler som behöver kan hitta hit!!
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m16963367.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 14:14:34:
www.viktop.se
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-11 11:13:58:
Nu på måndag (12/2) Skall jag få bollen i rullning! Skall på vc och träffa en läkaren som skall skriva remiss ang GBP! Nervöst!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-12 17:58:26:
Fick en bra läkare från tyskland.. Han pratade med mig ett tag först och sen kollade han blodtryck.. (de var bra) Ska gå till dietist i 2 månader och sen skall vi träffas och prata om hur det går. Då först skall han skicka remiss vidare. I morgon skall jag dit till VC kl8,00 och lämna blodprover och Väga mig! Jag har ju inte vägt mig på så läng tid...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 12:42:07:
Sanningens ögonblick slog mig till marken i dag med en smäll!!! Har ett BMI på 47..
Vikten kommer sen, klarar inte ens av att tänka tanken på den.. Jag ser mig inte så.. Kan inte förlika mig med den...
/Jeanette
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-26 23:24:27:
Vad jag är glad att vi är så många som hittat hit :) Det är många som skriver mail till mig, gör gärna det!
jeanette.gu@hotmail.com
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-07 11:27:13:
www.storochfin.biz/index.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 22:39:47:
Tack för att ni är så många som berättar om era erfarenheter.. Det behöver vi OP-oskulder :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 14:15:02:
Varit hos Maria, min dietist idag. BMI 46,9
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-19 23:37:46:
I morgon (20 April) fyller min Maja 1 år! Fy, får ångest när jag tänker på det, atrt för ett år dedan låg jag där och vi hade vår långa långa resa kvar.. Nära till chokladkakan nu men jag skall hålla mig. Lägger mig o läser is stället :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-27 22:13:57:
Vär och vägde mig i dag, gått ner 100 GRAM?!!? Va, vad är det?? Ingenting! :/
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-04 12:24:46:
var på vattengympan första gången igå :) Jobbigt!! Var till Maria och vägde mig (dietisten) -1kg :)