• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • AxelOlivia

vi kan onsdag och fredag. :) tänkte gå på ÖF på torsdag och hämta axels handavtryck. 

igår hade jag barnvakt åt axel för tredje gången och for ut med min allra bästa kompis (som även är axels gudmor). jag sövde axel innan vi for och sen vaknade han bara för mat en gång under de fem timmar jag var borta.
    först var vi med hennes kille och kompisar och sjöng sing star. (mest jag och stina) tror att grabbarna tyckte vi sjöng dåligt för de gick in i köket allihopa istället. :P efter det for vi på krogen och dansade järnet. men man börjar känna sig gammal då det var jätte många småttisar där (min lillasyster och hennes kompisar bl a). Haha småttisar och småttisar men födda 88 och 89.. :D nåväl det var trevligt men jag hade full koll på telefonen hela tiden ifall det skulle bli akut rusning hem. hade ju bil ifall axel skulle vakna och skrika som en galning men det gick bra. när jag kom hem så var det väldigt mysigt att ta axel och lägga sig och kramas hela natten. det var riktigt kul även fast jag var nykter men jag körde med teorin att ingen vet om att jag är det och dansade på scenen ändå. :P som gamla goa tider.

nu ska jag mysa lite i soffan med chips och dip innan jag ska göra axel sällskap i sängen.

• Jompan

Hoppas dopet gick bra idag, Kristin!! Var säkert jättefint..!!

Vi kan alla dagar utom tisdag! Följer gärna med till öf på torsdag
  • Jompan

Förresten, kan inte ons heller :P Fredag skulle va perfekt!

• Kiin

Hejsan! Sanna låter riktigt kul att komma ut själv nån gång.... vi får bra ngt liknande här i umeå om ett tag. tror att emma skulle klara det nu... det har gått super att lämna henne med släktingarna när jag och anders har fixat för dopet. Den tillställningen blev lyckad... jättefin sång, härlig präst, god smörgåstårta och trevliga besökare.  Hur mysigt som helst. Det blev kvar lite fika men inte så mycket som jag trodde, besökanra var inte bara trevliga men också glupska. Men vi tar fika på fredag iaf och kalasar på det sista, även fast jag tänkt att jag ska bli nyttig nu efter allt provsamkande(när jag bakade) och allt fika igår. Kanske kan vi utforma någon nyttighetspakt?!

nu ska jag återgå till besökarna

KRAM på er!

• Jompan

Kristin, jag går gärna med i din nyttighetspakt! Har inte tillräckligt med självdiciplin för å klara ens EN HEL DAG utan fika i någon form :/

Så om vi kan peppa å stötta varann går det kanske lättare..  
  • LadyC

Hejhej!
    Kristin, vad kul att dopet blev lyckat! och jag joinar gärna din pakt, vi försökte vara nyttiga här hemma i veckan, det höll tills onsdagen.

Vi tänkte oss också till ÖF på torsdag men kom på att Line är "för stor" nu, tror ni de slänger ut oss vid porten? Om nån har trist imorgon så tänkte jag ge ÖF på Mariehem ett försök, vore kul med sällskap!

Fredag låter som en bra dag för fika för oss också.

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • AxelOlivia

Nyttighetspakt låter bra. :) Men en fikadag i veckan blir bra iaf.. Lite gottigott måste man få. Men kanske är det rimligt att ha det på fredag så klarar jag mig hela början på veckan iaf. Efter att ha gottat vareviga dag här uppe måste jag komma hem och ta det lite lugnt på den fronten. :P Får allt bli lite prommisar veckorna framöver.

Imorgon blir det en lång tågresa igen. Hoppas att Axel orkar sitta still så länge. Ska bli så skönt när vi åker upp till påsk att ha Björn med. Blir så mycket enklare när man är två.

Idag blir gokillen sex månader. Fattar inte vart tiden tar vägen. Skrämmande. Nu är han ute med moffa och prommar och sover förhoppningsvis så han är glad när han kommer tillbaka.

Vad tror ni om en uppföljare på julfesten någon helg här framöver? 24:e eller 31:A mars?

• erikakarlsson

Är helt klart med på nyttighetspakten jag med!! Behövs verkligen :/
    Tänkte bara säga att jag och elias gärna kommer på fika vi med (eller vad det nu blir efter vår pakt.. vatten och skorpor???) Kanske lika bra att du hade glupska gäster Kristin, så det inte blev så mycket kvar för oss att svulla på

Blir av med vår dator nu ett tag men ska försöka hålla koll på mamma-ligan ändå...

Lotta: Låter kul att pröva mariehem på tors. Vi är på!

Sanna: Låter toppen med en "påsk-fest"!! Vi ska upp till fjällen i slutet av mars men vi vet inte vilken helg än.. men det löser sig nog.

• AxelOlivia

Hur går det med nyttigheten för er tjejer? Idag har jag avstått ifrån både chokladkaka som såg och luktade väldigt väldigt mums plus godis som björn skullee bjuda på. Hmm sugen som bara deen men jag tänkte hålla mig till på fredag. :P

• Kiin

oj va duktigt sanna.  Jag är sämst p¨å att vara nyttig!

Svar på tråden Mamma-ligan