Du måste logga in för att svara i en tråd.

• tilda den vilda

vad tycker du/ ni om lidl?

Jag tillhör kategorin som älskar att handla där(lidl) mycket bra basartiklar (ok allt finns ju inte där men mycke ) vill veta vad ni tycker.

• Svar på tråden vad tycker du/ ni om lidl?
  • Runguska

Jag gillar Lidls sortiment av grönsaker och förra veckan hade de lite praktiska kattsaker som jag köpte. Jag handlar mycket sällan där, men om mamma är på besök så händer det att vi handlar däroch jag tycker att de blivit bättre nu faktiskt i och med att de har fler av de varumärken jag är van vid från exempelvis ICA osv.

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • helenagbg

vi handlar på willys: kaos, kö och kvavt.

• tilda den vilda

ja jag gillar inte willys , jag vet inte varför men så är det

• helenagbg

tilda: se inlägget ovanför så vet du varför du inte gillar det.

• Miafialoppenkorv

ok,kunde varit lite "roligare".

• sherlock

Jag försöker att handla varor som inte rest runt halva jordklotet. Speciellt frukt o grönt. Mejeri varor köpes lokalt så att man stöder bönderna i landet mm.

• Grenadjären

Lidl stinker!!!

Skulle aldrig i mitt liv handla i en sån piss-affär.
    Personalen är otrevlig, och det är den därför att de inte får vara trevlig och tillmötesgående för ledningen. De skall bara vara produktion och effektiva som fasen.
    Skumma varor även om de tagit in många "vanliga" varor. Men de kan man ju köpa på andra ställen med till vettiga priser.
    Personalpolitiken är som flera andra säger här ett hån mot de anställda.
    Hur rimligt är det att man som anställd ska lära sig spaltmetrar med "PLU-koder" utantill, och sedan förhöras av chef.
    Hur rimligt är det att man som anställd förväntas jobba över/mertid utan att få betalt? Det anser arb.giv. vara självklart. De anser att det är ett sätt att visa intresse och lojalitet mot företaget.
    Anställda och även butikschefer som hävdar sina rättigheter och blir tvungna att koppla in facket för att arb.giv inte lyssnar, blir hotade om uppsägning.
    Ett sådant företag får inte mina pengar.

• moomoo

Skulle skämmas ögonen ur mig att handla där, hela butiken är äcklig och alla jag umgås med samt mina föräldrar har aldrig ens gått inom en radie av 300 meter nära en LIDL butik.

• Kojbe

Ja du moomoo då har du missat många bra grejer

Sen förstår jag INTE varför man skulle skämmas för att hanlda någonstans överhuvudtaget?!?

Enda stället jag personligen sett som skamligt att handla på i mitt liv är väl systembolaget men det kan väl bero på man inte vill bli klassad som alkis el något.

Iof har jag alltid haft lyxen att ha nära till Danmark iof

Jag ser inget fel i att handla *billigt* om man nu kan det.

Ex deras blöjer köper jag INTE för de är billiga eg utan för det är de enda som funkat på vår son.

Att de sen är så fruktansvärt billiga är ju bara en bonus som jag naturligtvis inte tackar nej till för de pengarna jag tjänar på det kan jag använda till så många andra saker

• Sallisen

Vi handlar mycket på Lidl. Basvarorna, som TS säger! Superbra och billigare än på de andra butikerna vi har i närheten. Fina varor av bra kvalité!

Kommer att fortsätta handla där, vi älskar "vårt" Lidl!!

Svar på tråden vad tycker du/ ni om lidl?