• tilda den vilda

vad tycker du/ ni om lidl?

Jag tillhör kategorin som älskar att handla där(lidl) mycket bra basartiklar (ok allt finns ju inte där men mycke ) vill veta vad ni tycker.

• Svar på tråden vad tycker du/ ni om lidl?
  • Sallisen

Fast deras kassasystem är ju inte kasst - bara annorlunda. Har man väl lärt sig grejen så funkar det ju hur bra som helst!!

• Fidelis ad urnam

Jag gillar deras kassasystem, det är effektiviserat.
    När man handlar på Coop eller ICA blir det allt som ofta stop då folk packar så himla långsamt, så blir det aldrig på Lidl

• Linda1976
    Fidelis ad urnam skrev 2007-02-09 12:24:48 följande:
    Jag gillar deras kassasystem, det är effektiviserat.När man handlar på Coop eller ICA blir det allt som ofta stop då folk packar så himla långsamt, så blir det aldrig på Lidl
    Jasså? Då är det ju tur att man kan skaffa självscanning på både ICA (som jag) och COOP (för dem som gillar kooperativet), och då blir det bara en packning och inga köer. Bäst av allt ju!
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Fidelis ad urnam

Linda1976:
    Vi handlar inte ofta nog på ICA för att ha orkat skaffa oss självscaning och på coop i Valbo har de tyvärr inte infört det systemet ännu.

• Linda1976

Då får du börja med det

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • idiblon

Att av princip inte handla på Lidl är ett enkelt sätt att känna sig bra och skita i andra uppoffringar man borde ägna sig åt.

Skämt åsido. Jag har inget Lidl i närheten. Jag vet inte.

• Zenobia

Vi handlar där lite då och då. Man vart van vid Lidl när man var i Finland. Det enda stället man kan handla på utan att bli ruinerad. Så man har lärt sig vad som man kan handla där.

Men det blir vatten på flaska, cordon blue snitzlarna, klyftpotatisen, pålägg, öl m.m

• SVejsan

Men är man inte lika "dålig människa" om man handlar lågprismärken på ICA eller motsvarande. De kommer ju faktiskt från samma "ställen" som Lidls produkter kan komma ifrån.
    All mat från lidl eller av lågprismärken är inte av dålig kvalite. (Ok de är troligen inte ekologiska/kravmärkta eller lokalproducerade). Men systemet med Noname-varor gör att man inte betala för de stora drakarnas, som Scan/Nestle/Felix, reklamkostnader för att banka in varumärkestrogenhet, som annars ligger i priset för en vara.
    Vi har provat ut det vi tycker är prisvärt hos LIDL och köper det!

"Lågprisvaror" från Lidl har ju faktiskt vunnit blindpanelstester flera gånger. Har då dessa vanliga människor helt fel smakmässigt?

• helenagbg
    fidelis,rokka och tilda: jag skrev i tyskland. det stod io gp när de ville öppna en lidl i grimmered.
  • tea79

Mmmm deras klyftpotatis är sååå goda och billiga =) Wedges har ja för mig de heter

• valkyrian

Tycker också själva inredningen i affären är asjobbig, vill bara därifrån när jag är där, det gör det onödigt att ens åka dit.

Och dessa rullband! GAH

• Sallisen

Ett till stort plus med Lidl är att de är planerade likadant allihopa (iaf alla jag varit i)! Så även om man går på en butik i en annan ort så hittar man det man vill ha, för man vet exakt var det ligger. Underbart!!!

• Gärdvall

Jag tycker att Lidl är helt OK. Ett tag hade de jättebillig frukt och grönsaker, så då handlade vi där varje gång vi var i stan. Nu blir det mer sällan, men de har ju bra och väldigt billiga blöjor så det ska jag definitivt fortsätta köpa där. Men kassorna avskyr jag...!!

Svar på tråden vad tycker du/ ni om lidl?