• Marie30

Mitt barn kan inte...

Här på FL är vi duktiga på att fokusera på de "tidiga" barnen. Sitter vid 4 mån, går vid 7, talar rent vid 1.5 år o s v. Absolut inget fel i det, men det är ju också lite roligt att höra vad de INTE kan.

Min son säger, trots sina drygt 14 månader, inte "mamma". Dock har han sagt ett tydligt "ägg" (han är äggallergiker...)

• Svar på tråden Mitt barn kan inte...
  • star1978

mina snart 11månaders bebisar har bara 2 tänder vardera

• primusbarn

Min son på 20 mån har inte börjat prata än... (men han är väldigt duktig på att bygga med klossar )

• Nimbuz

Min son 2 år och 2 månader har jätte svårt att prata. Lärde sig att säga pappa för några månader sen och kan inte prata så nån förstår.

• 2006ängel

Just det, vår dotteer är 10,5 månader och kan inte äta med sked själv...

• MARIA99

min 7 månaders Mira ålar inte & har inga tänder..
    3 åringen pratar orent..5 åringen blandar i hop färgerna blått & grönt fortfarande

• Luddvar

Min kille på 11 månader kan peka på lampan om man säger lampa. Han pekar dock även på lampan om man säger mamma/ rumpa/ you name it.

• Svana

Min 14 månaders son kan inte härma andra djur än ankor, hästar eller hundar. Alla andra djur säger också antingen ihihih, wuff eller brabra(det säger ankor på Island) Han kan inte heller sitta snällt och äta tex. russin han häller alltid allt på golvet.

• Eja

min 5½ månader gamla son kan inte sitta
     och min 2½ år gamla tjej kan inte rita nåt  vidare begripigt

Amanda -04 *** Elias -06
  • Linny

Min son på 1,5 år säger ibland mamma till sin pappa
    Han kan absolut inte säga lampa, och kallar pulka för a-tu. Konstigt att det är lättare att säga tex. tack mat (tack för maten)..

Svar på tråden Mitt barn kan inte...