• Marie30

Mitt barn kan inte...

Här på FL är vi duktiga på att fokusera på de "tidiga" barnen. Sitter vid 4 mån, går vid 7, talar rent vid 1.5 år o s v. Absolut inget fel i det, men det är ju också lite roligt att höra vad de INTE kan.

Min son säger, trots sina drygt 14 månader, inte "mamma". Dock har han sagt ett tydligt "ägg" (han är äggallergiker...)

• Svar på tråden Mitt barn kan inte...
  • Åsa Ystad

Min son är 1½ år och pratar knappt alls. Han säger "nenne" =nalle, "amma" = amma och "äj" =hej.

Dottern var likadan, men pratar nu vid 3½ så att man får sår i öronen.

• Pingu32

min dotter (3 år) kan inte säga sch-ljudet. Hon säger hinka istället för skinka och så vidare. Hon kan inte alfabetet och hon kan inte titta på tv( kan inte sitta still så länge) och hon leker inte ens med andra barn ännu.. känn på den!

• LillaFruH

AC72 - *fnitter* Väsa som ett monster låter ju spännande

Min dotter kan inte krypa och har bara vänt sig EN gång från mage till rygg och rygg till mage . Hon blir 8 månader imorgon. Men hon sitter som en liten buddah *flinar*

Min son kan inte säga "S" vilket låter jättekul *fnitter* "Fottingar" säger han om fossinagr exempelvis *gulligt* Han är 2 år och 2 månader

• Camillie84

Min son är nu 9 månader och har inte en endaste tand...

• Camillie84

Lite OT men brukar barn kunna alfabetet vid 3 års ålder? Det visste jag inte?

• mamma till lilla skrutt

Min dotter kan inte somna själv på kvällen, så någon förälder ligger alltid bredvid henne tills hon somnat.

• ommseif

min 10månaders "pratar" nästan inga tvåstaviga ord...
    ibland kommer ett "dede" eller "baba" ...
    (jämför med min äldre som sa "mamma" när han var ledsen vid den här åldern)

• Jenny83

Min tjeja är 1 år och hon kryper inte på alla 4, hon går inte själv, hon kan inte säga mamma. Hon vet inte vart mamma/pappa är när man frågar henne (hon pekar på lampan) Hon kan inte dra sig upp mot möbler.

Men hon kan morra riktigt bra

Svar på tråden Mitt barn kan inte...