• Marie30

Mitt barn kan inte...

Här på FL är vi duktiga på att fokusera på de "tidiga" barnen. Sitter vid 4 mån, går vid 7, talar rent vid 1.5 år o s v. Absolut inget fel i det, men det är ju också lite roligt att höra vad de INTE kan.

Min son säger, trots sina drygt 14 månader, inte "mamma". Dock har han sagt ett tydligt "ägg" (han är äggallergiker...)

• Svar på tråden Mitt barn kan inte...
  • Linny

Ahh... Och så tycker han att alla djur säger awwwww, förutom kissen som säger mjauuu och kossan som säger mmm...

Möjligtvis kan något djur låta som om det kvider också. Men oftast är det ännu roligare för att jag aldrig hört en fisk eller orm låta så

• gbg30plus

Underbar tråd . Min 7månaders kommer nog aldrig krypa, åla eller på annat sätt förflytta sig innan han går. Han blir rent ut sagt förbannad om han hamnar på mage, och vända sig från mage till rygg har han aldrig gjort. Men han är rätt underbar ändå där han sitter så fint och sjunger

• hidden angel

min dotter är 2½ och kan inte säga "flygplan" hur jag än försöker lära henne så blir det "singdang" i hennes mun

• Serendipity

Sonen är 9.5 månader och
    Har INGA tänder
    Klappar INTE händerna
    Slår INTE två klossar mot varandra
    Kryper INTE på alla fyra
    Pratar INTE
    Tittar på lampan om man säger "var är pappa" "var är mamma" you name it...
    Kan INTE peka
    Kan INTE vinka

...tänker inte tala om vad han kan för detta är ju en INTE-tråd

• Mamsie
    gbg30plus skrev 2007-02-12 11:53:46 följande:
    Underbar tråd . Min 7månaders kommer nog aldrig krypa, åla eller på annat sätt förflytta sig innan han går. Han blir rent ut sagt förbannad om han hamnar på mage, och vända sig från mage till rygg har han aldrig gjort. Men han är rätt underbar ändå där han sitter så fint och sjunger
    Ahah, så det är där Max' sittande sitter?
    För han gör typ allt annat; vänder sig snabbt åt alla håll (utom att stå på huvet då), ålar, kryper, ställer sig upp, står med bara ett snöre mellan fingrarna som stöd, etc..
    Men han sitter inte själv!
    Max är 7 mån och 3 veckor
    ♥ ღღღ Max Love 060621 ♂ ; Älskad till Max ♥ www.nogg.se/maxlove ღღღ ♥
  • Mi na

Min dotter (5,5 månader) har mindre hår nu än när hon föddes (om nu det är möjligt!) och jollrar inte om man bortser från olika varianter av "äh".

• Sabineb

Ja min dotter hon kan allt : ) Hon pratar mer o mer men det är mest pappa till allt.
    Såg att någon skrev att deras dotter inte åt med sked än då hon va 10 månader. Hmmm våran dotter gör inte det och hon är 16 månader.
    När gjorde era barn det????

• Fillay

Min tjej på 10 mån:
    har bara två tänner,
    kan inte äta mat beregnet for 8-mån bebiser,
    kan inte krype på alle fire,
    pratar inte,
    forstår inte hvem som er mamma og pappa.

Min pojke på 3 år och 4 mån:
    kan inte prate rent,
    bruker fortsatt blöjor

• Camillie84

Min son på 8 månader kan inte säga nåt annat än "lalala", "blablabla" och "papapapa".
    Han har precis börjat krypa. Förstår inte att vissa vill att deras barn börjar krypa tidigt, det är ju skönare när dom inte gör det

• Coursell

9 månader och har fortfarande inte vänt sig åt något håll. Kan snurra åt olika håll på golvet om jag lägger henne på mage, men kan inte ta sig iväg nånstans.

Svar på tråden Mitt barn kan inte...